آخرین مطالب

مفهوم عمیق روابط عمومی در بیمه­‌های زندگی مقالات

مفهوم عمیق روابط عمومی در بیمه­‌های زندگی

  بزرگنمایی:

علیرضا هادی

از برتری‌های بشر به سایر مخلوقات، مکاشفه و خلاقیت او برای برقراری ارتباط با سایر موجودات و پدیده‌های هستی است. انسان از ابتدای حیات خود با حالات چهره، حرکات سر و زبان بدن تلاش کرد با هم‌نوعان خود ارتباط برقرار کند و رفته‌رفته ابزار پیشرفته‌تری را برای ارتباطات خود جست. با نیم‌نگاهی به تاریخ ادیان نیز در می‌یابیم، پیامبران و فرستادگان الهی نیز ضمن به کار گرفتن روش‌های مختلف ارتباطی، تلاش می‌کردند با جذب حداکثری مردم، کلام خود را بهترین شیوه به مخاطبان پیام ارسال کنند.

با وقوع انقلاب صنعتی، توسعه علوم انسانی و پیشرفت‌های تکنولوژیک، رفته‌رفته روابط عمومی پوست‌اندازی کرد و لایه‌های زیرین دیگری از خود به نمایش گذاشت و با ورود به قرن بیست‌ویکم و رواج تبلیغات و رقابت بازار، دفاتر روابط عمومی که یک به یک در سراسر جهان افتتاح می‌شدند، با اتکاء به تحقیقات میدانی و سنجش افکار عمومی، کمک کردند روابط‌عمومی تبدیل به علم شود و به جایگاهی برسد که شرکت‌های کوچک و بزرگ به ضرورت و اهمیت آن پی ببرند و از متخصصان روابط‌عمومی به عنوان مشاوران خود استفاده کنند.

برای فعالان حوزه بیمه زندگی که مستقیم با مردم، نیازها، خواسته‌ها، دیدگاه و تمایلات آن‌ها در ارتباط هستند، روابط عمومی مفهوم عمیق‌تری دارد. فعالان بیمه به ویژه بیمه زندگی خوب می‌دانند ارتباط بدون واسطه با مردم و مطلع شدن از خواسته‌ها و نیازهایشان و ارائه اطلاعات درست و به جا، نیازمند یک مجموعه استراتژی هدفمند و سیستماتیک است تا بتوان به واسطه آن ضمن برقرار ارتباطی دو سویه با مردم، به طور مستمر از جهان‌بینی، خواسته‌ها، نظرات و ... جامعه آگاهی یافت و متناسب با آن خدمت کرد؛ برقراری این ارتباط نه تنها به توسعه بازار می‌انجامد، بلکه کیفیت خدمات و محصولات را بالاتر می‌برد و تطبیق نیازها و پاسخ‌ها به بهترین نحو ممکن میسر می‌شود.

در واقع روابط‌عمومی از آنجا مقبولیت یافت که نظر، عقیده، رفتار و بینش مردم اهمیت بیشتری پیدا کرد و شرکت‌ها، سازمان‌ها و... متوجه شدند بدون توجه به نیاز مردم و جلب رضایت و ارتباط سازنده با آن‌ها نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند. دریافت بازخورد مستقیم از سوی مخاطبان، تحلیل و تصمیم‌گیری بر اساس آن رویکردی است که می‌تواند به فرآیند سالم و طبیعی بنگاه­‌ها منجر شود.

در آستانه روز روابط عمومی، ضمن عرض تبریک به فعالان این عرصه، آرزو می­‌کنم که شاهد اعتلای روابط عمومی گسترده در بیمه‌­های زندگی باشیم به ترتیبی که هر ایرانی حداقل یک بیمه زندگی داشته باشد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع تحلیل قانون بیمه اجباری شخص ثالث

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه 13 تیر 1401

وعده مدیرعامل بیمه پارسیان به سهامداران عملی شد

مفاد بیمه نامه ها باید به صورت کامل و شفاف به بیمه گذاران اعلام شود

با بیمه زندگی بیمه تعاون، هم به زندگی لبخند بزن و هم جایزه بگیر

لوح سپاس جشنواره ملی بهره‌‌وری در دستان بیمه کوثر

بیمه سرمد/ رشنوادی: باید سهم خود را از بازار بیمه افزایش دهیم

طلاعیه روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مباحث اخیر درباره سوئیچ بیمه

سرپرست مرکز توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی منصوب شد

بیمه مرکزی بار دیگر به عنوان یکی از دستگاه های برتر در حوزه دولت الکترونیک شناخته شد

گسترش بیمه ها رشد شاخص سلامت را به دنبال دارد

مدیرعامل بیمه کوثر تاکید و تقدیر از همدلی، کار تیمی و انسجام سازمانی در تحقق اهداف

امکان بیمه کردن سرمایه با فعالیت در بازار فارکس

واریز مرحله اول سود سهامداران سجامی بیمه "ما"

کلید موفقیت صنعت بیمه در دست روابط عمومی هاست

ارائه خدمات متنوع دارای اولویت نسبت به ارائه خدمات آنلاین است

برگزاری نشست شورای عمومی و تایید عملکرد و صورتهای مالی منتهی به سال 1400 سندیکای بیمه‌گران ایران

امضای تفاهم نامه همکاری چهارجانبه میان سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق ضمانت صادرات، بیمه ایران و هلدینگ سبا

آگهی دعوت از داوطلبان عضویت در هیأت مدیره شرکت بیمه پاسارگاد

بیمه آسیا اعلام کرد:صحنه سازی برای گرفتن خسارت در تبریز و همدان

بازخورد لازم از سامانه رسیدگی به ثبت شکایات صنعت بیمه گرفته نشد

موسسات اطلاعات بیمه شدگان را در پایگاه اطلاعات برخط ثبت کنند

فزایش سرمایه موجب ارتقاء توانگری مالی خواهد شد

رفع مشکلات بیمه‌ای بیماران نادر در انتظار تصویب دولت

پرداخت خسارت 3 میلیارد ریالی بیمه سرمد به بازیکن تیم ملی فوتبال ایران

نگاهی به مدل‌های سرمایه‌گذاری در کنار عملیات بیمه‌گری در ایالات متحده، ژاپن و منطقه یورو

یمه تعاون، نخستین شرکت سهامی عام تعاونی در بازار اول فرابورس

قرارداد آموزش و پرورش با دانا تاثیرات مثبتی بر صنعت بیمه خواهد گذاشت

شرکت های بیمه ای نیازهای بازار را به درستی نمی شناسند

هفدهمین مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه نوین برگزار شد

پاسخ معاونت حقوقی رئیس جمهور در خصوص مصوبات شورای عالی بیمه

تشکیل شورای اطلاع رسانی در صنعت بیمه ضروری است

هرآنچه باید درباره هزینه سمعک با بیمه تکمیلی بدانید

پدر تالیف از سرگذشت قانون بیمه می گوید / از اوراق بهادار سازی بیمه چه خبر؟

زیان انباشته بیمه سلامت 60 درصد کاهش یافت

شرکت های بیمه ای خسارت های با آثار با اهمیت را نزد سهامداران افشا می کنند

بیمه سامان، حامی نمایشگاه صنعت نساجی یزد

خدمات رسانی بی وقفه بیمه ایران در ایام تعطیلات

انتصاب سرپرست مدیریت امور شعب، نمایندگان و کارگزاران بیمه ملت

برندگان جشنواره بزرگ بیمه رازی معرفی شدند

کارگران فصلی بیمه می‌شوند

جزئیات پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری/ بیمه رایگان مادران باردار و فرزندان خردسال

بیمه های زندگی در سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهد بود

ورود سازمان بازرسی به موضوع حق بیمه قرارداد شرکت‌های دانش بنیان

شرکت‌های بیمه ای در طراحی محصولات حتما با شبکه فروش مشورت می کنند

دیدار مدیرعامل و هیات مدیره بیمه ایران با مدیرعامل جدید صندوق تامین خسارتهای بدنی

شعب توانمند، نقطه قوت بیمه تجارت‌نو

کارت طلایی مهردانا، خدمت جدید بیمه دانا به بیمه‌گذاران

انعقاد قراردادهای بیمه‌ای شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیمه دانا

شورای عالی بیمه مشمول قانون شفافیت اطلاعات شد