آخرین مطالب

شرکت های بیمه ای نیازهای بازار را به درستی نمی شناسند صنعت بیمه

شرکت های بیمه ای نیازهای بازار را به درستی نمی شناسند

  بزرگنمایی:

"مجید حبیبی" درگفت وگو با چابک‌آنلاین، افزود: اگر برای هیات مدیره یک شرکت بیمه ای فقط سهم بازار مهم باشد، استراتژِی مدیر ارشد و میانی هم تغییر می کند و فقط به دنبال پرتفوی خواهد بود و با بی توجهی به آیین نامه 76 شورایعالی بیمه، سعی می کنند خواسته های هیات مدیره را برآورده کند. 

معاون فنی شرکت بیمه آرمان، تصریح کرد: درگذشته به دلیل اینکه تعداد شرکت های بیمه ای کم بود، مدیران ستادی و شرکت ها با یکدیگرهماهنگ می شدند اما الان با افزایش تعداد رقبا دیگر شرایط اینچنین نیست. 

حبیبی، اذعان داشت که  در برخی موارد، بیمه گذار در رشته درمان به بیمه گر اعلام می کند که بیمه گر باید 3 ماه خسارت پرداخت کند و بعد از 3 ماه صورت وضعیت پرداختی بررسی شده اگر از عملکرد بیمه گر رضایت داشتند درماه چهارم حق بیمه ماه اول پرداخت می شود و در نتیجه فقط یک حجم مجازی در پرتفوی شرکت بیمه می نشیند. 

معاون فنی شرکت بیمه آرمان، اظهارکرد: به دلیل اینکه رقابت شرکت ها یک رقابت منطقی نیست باعث می شود شرکت بیمه یا مدیری که تازه وارد صنعت بیمه شده با دستپاچگی زیاد پرتفوی های این چنینی را قبول کند.

حبیبی، با اشاره به سامانه بدهکاران بیمه مرکزی، گفت: با وجود زحمت زیادی که برای راه اندازی این سامانه کشیده شده  ولی شرکت های بیمه ای از آن استفاده نمی کنند و اطلاعاتی از آن دریافت نمی کنند و تعداد بسیار کمی ازشرکت های بیمه ای یکسری اطلاعات را در آن ثبت کرده اند.

معاون فنی شرکت بیمه آرمان، با اشاره به نیروگاههای بسیار قدیمی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، گفت: هزینه بازآماد آنها را صنعت بیمه پرداخت می کند و هرسال هم خسارت دارند و هرسال هم سعی می کنند شرایط را به نحوی سخت تر کنند و بیمه گران هم می پذیرند.

حبیبی، ادامه داد: در آینده حداقل 6 شرکت بیمه دیگر نیز وارد بازار خواهند شد و اگر ساز و کار دقیقی تعریف نشود چون کیک پرتفوی صنعت بزرگ نشده، رقابت بر سر قطعات کیک موجود بیشتر خواهد شد. 

وی، خاطرنشان کرد که صنعت بیمه در کنار اینکه به دنبال مدیران حرفه ای است باید به فکر جذب نمایندگان  حرفه ای هم باشد. 

حبیبی، اظهار کرد: متاسفانه شرکت های بیمه ای، نیازهای بازار را به خوبی نمی شناسند. 

وی، تصریح کرد:  ارتباط این صنعت با سازمان ها و نهادهای دیگر بیشتر شده اما دو نکته وجود دارد که امکان دارد افت کنیم، یکی افزایش تعداد شرکت ها و دیگری ثابت ماندن فعالیت های خارج از صنعت است که این باعث ازبین رفتن پویایی بیشتر این صنعت می شود.

معاون فنی شرکت بیمه آرمان، گفت: با افزایش تعداد شرکت ها باید رویه ای مشخص ایجاد شود که سندیکای بیمه گران می تواند چارچوب های آن را مشخص کند به شرط آنکه شرکت های بیمه ای هم بتوانند به همه توافقات  پایبندی داشته باشند و ضمانت اجرایی بابت پیگیری این موضوع وجود داشته باشد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع تحلیل قانون بیمه اجباری شخص ثالث

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه 13 تیر 1401

وعده مدیرعامل بیمه پارسیان به سهامداران عملی شد

مفاد بیمه نامه ها باید به صورت کامل و شفاف به بیمه گذاران اعلام شود

با بیمه زندگی بیمه تعاون، هم به زندگی لبخند بزن و هم جایزه بگیر

لوح سپاس جشنواره ملی بهره‌‌وری در دستان بیمه کوثر

بیمه سرمد/ رشنوادی: باید سهم خود را از بازار بیمه افزایش دهیم

طلاعیه روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مباحث اخیر درباره سوئیچ بیمه

سرپرست مرکز توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی منصوب شد

بیمه مرکزی بار دیگر به عنوان یکی از دستگاه های برتر در حوزه دولت الکترونیک شناخته شد

گسترش بیمه ها رشد شاخص سلامت را به دنبال دارد

مدیرعامل بیمه کوثر تاکید و تقدیر از همدلی، کار تیمی و انسجام سازمانی در تحقق اهداف

امکان بیمه کردن سرمایه با فعالیت در بازار فارکس

واریز مرحله اول سود سهامداران سجامی بیمه "ما"

کلید موفقیت صنعت بیمه در دست روابط عمومی هاست

ارائه خدمات متنوع دارای اولویت نسبت به ارائه خدمات آنلاین است

برگزاری نشست شورای عمومی و تایید عملکرد و صورتهای مالی منتهی به سال 1400 سندیکای بیمه‌گران ایران

امضای تفاهم نامه همکاری چهارجانبه میان سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق ضمانت صادرات، بیمه ایران و هلدینگ سبا

آگهی دعوت از داوطلبان عضویت در هیأت مدیره شرکت بیمه پاسارگاد

بیمه آسیا اعلام کرد:صحنه سازی برای گرفتن خسارت در تبریز و همدان

بازخورد لازم از سامانه رسیدگی به ثبت شکایات صنعت بیمه گرفته نشد

موسسات اطلاعات بیمه شدگان را در پایگاه اطلاعات برخط ثبت کنند

فزایش سرمایه موجب ارتقاء توانگری مالی خواهد شد

رفع مشکلات بیمه‌ای بیماران نادر در انتظار تصویب دولت

پرداخت خسارت 3 میلیارد ریالی بیمه سرمد به بازیکن تیم ملی فوتبال ایران

نگاهی به مدل‌های سرمایه‌گذاری در کنار عملیات بیمه‌گری در ایالات متحده، ژاپن و منطقه یورو

یمه تعاون، نخستین شرکت سهامی عام تعاونی در بازار اول فرابورس

قرارداد آموزش و پرورش با دانا تاثیرات مثبتی بر صنعت بیمه خواهد گذاشت

شرکت های بیمه ای نیازهای بازار را به درستی نمی شناسند

هفدهمین مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه نوین برگزار شد

پاسخ معاونت حقوقی رئیس جمهور در خصوص مصوبات شورای عالی بیمه

تشکیل شورای اطلاع رسانی در صنعت بیمه ضروری است

هرآنچه باید درباره هزینه سمعک با بیمه تکمیلی بدانید

پدر تالیف از سرگذشت قانون بیمه می گوید / از اوراق بهادار سازی بیمه چه خبر؟

زیان انباشته بیمه سلامت 60 درصد کاهش یافت

شرکت های بیمه ای خسارت های با آثار با اهمیت را نزد سهامداران افشا می کنند

بیمه سامان، حامی نمایشگاه صنعت نساجی یزد

خدمات رسانی بی وقفه بیمه ایران در ایام تعطیلات

انتصاب سرپرست مدیریت امور شعب، نمایندگان و کارگزاران بیمه ملت

برندگان جشنواره بزرگ بیمه رازی معرفی شدند

کارگران فصلی بیمه می‌شوند

جزئیات پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری/ بیمه رایگان مادران باردار و فرزندان خردسال

بیمه های زندگی در سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهد بود

ورود سازمان بازرسی به موضوع حق بیمه قرارداد شرکت‌های دانش بنیان

شرکت‌های بیمه ای در طراحی محصولات حتما با شبکه فروش مشورت می کنند

دیدار مدیرعامل و هیات مدیره بیمه ایران با مدیرعامل جدید صندوق تامین خسارتهای بدنی

شعب توانمند، نقطه قوت بیمه تجارت‌نو

کارت طلایی مهردانا، خدمت جدید بیمه دانا به بیمه‌گذاران

انعقاد قراردادهای بیمه‌ای شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیمه دانا

شورای عالی بیمه مشمول قانون شفافیت اطلاعات شد