آخرین مطالب

ارائه خدمات متنوع دارای اولویت نسبت به ارائه خدمات آنلاین است صنعت بیمه

ارائه خدمات متنوع دارای اولویت نسبت به ارائه خدمات آنلاین است

  بزرگنمایی:

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، «اگرچه ورود فناوری به حوزه‌هایی مانند تجارت، بانکداری و حمل و نقل انجام بسیاری از امور را به کلی متحول کرده، صنعت بیمه کشور هنوز نتوانسته آنچنان که باید از پتانسیل‌های تکنولوژی، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شود. سرمایه‌گذاری اندک برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در صنعت بیمه در کنار فقدان فضای رقابتی مناسب ناشی از رگولاتوری سنتی باعث شده که مسیر رشد استارت‌آپ‌های این حوزه پیچیده‌تر از سایر عرصه‌ها باشد و این صنعت اساسا با تکنولوژی و خدمات فناوری‌محور غریبه باشد. امروزه در دنیا راهکارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند در زمینه تخمین ریسک، ارائه پیشنهاد‌های به صرفه و برآورد آنلاین خسارت به کار بیاید، اما به نظر می‌رسد سیاستگذاران این عرصه تمایل دارند بازیگران سنتی با روش‌های قدیمی همچنان این صنعت را حفظ کنند. نتیجه این شده که هم اکنون نهایت تحول فناورانه اکثر شرکت‌های بیمه‌ای کشور محدود به فروش آنلاین بیمه‌ است. حتی توفیق حاصل شده در این حوزه نیز چندان چشمگیر نیست؛ در حالی که آمارهای جهانی سهم فروش برخی شاخه‌های بیمه از طریق کانال‌های آنلاین را تا 30 درصد برآورد می‌کنند، این رقم در کشور ما حتی به 5 درصد نیز نمی‌رسد.»
این گزارش تأکید می کند که «در بسیاری مواقع ماهیت خاص صنعت بیمه اقتضا می‌کند که بخش قابل توجهی از فرآیند فروش و سرویس‌دهی به صورت حضوری انجام شود. با این‌حال در برخی بخش‌ها می‌توان به کمک فناوری‌های دیجیتال بستری فراهم کرد تا هم مشتری بتواند دسترسی ساده و بهینه‌ای به سبد خدمات بیمه‌ای داشته باشد و هم صرفه اقتصادی حاصل برای شرکت‌های سرویس‌دهنده افزایش یابد. اکنون صنعت جهانی بیمه در مسیری است که از فناوری‌های اطلاعاتی برای تحلیل ریسک مشتریان، برآورد و پردازش آنلاین خسارت و همچنین قیمت‌گذاری هوشمند‌(شخصی‌سازی شده متناسب با عملکرد هر مشتری) استفاده می‌شود و همین هوشمندسازی، در حال ایجاد بهینگی در فرآیندهاست. اما کسب‌وکارهای فناوری‌محور بیمه‌ای فعال در ایران معتقدند که حتی در مسیر فروش و بازاریابی آنلاین بیمه نیز با مشکلات متعددی مواجهند و همین امر امکان توسعه خدمات به سطوح بالاتر را از آنها سلب کرده است. این درحالی است که سرمایه‌گذاری مطلوب در صنایع حساس و پیچیده‌ای مثل بانکداری در دهه اخیر باعث شده کار از ارائه آنلاین خدمات بانکی فراتر رود و ارائه خدماتی مانند اعتبارسنجی آنلاین و ایجاد شاخه‌های جدیدی مانند وام‌دهی آنلاین -لندتک (LendTech) ممکن شود.»
در ادامه این گزارش، گفتگویی با مدیرعامل بیمه تعاون در این خصوص گرفته شده است که مطرح می کند «با این‌حال ترجیح شرکت‌های سنتی فعال در این صنعت احتیاط در زمینه توسعه و نوآوری و حفظ روند‌های قدیمی است. یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون (یکی از شرکت‌های سنتی بیمه) در پاسخ به این سوال که چرا کسب‌وکارهای سنتی این صنعت گرایشی به سرمایه‌گذاری بیشتر در توسعه زیرساخت‌های فنی ندارند به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: اساسا هر شرکتی در تقسیم بودجه موجود از استراتژی مشخصی استفاده می‌کند و ترجیح ما به عنوان یک شرکت سنتی آن است که بستری برای ارائه خدمات متنوع ایجاد کنیم نه آنکه خدمات آنلاین ارائه دهیم. به اعتقاد مظلومی، بر خلاف سرویس‌هایی مانند تاکسی آنلاین و خرید غذا که خدمت مورد نظر ظرف مدت کوتاهی ارائه و مصرف می‌شود، فروش بیمه‌نامه یک فروش بلندمدت است و جلب اعتماد خریدار در خریدهای حضوری و رو‌در‌رو بسیار ساده‌تر از حالت آنلاین است. در نتیجه ما به عنوان یک کسب‌وکار فعال در این حوزه تلاش می‌کنیم تمرکز خود را بر روندهای قدیمی حفظ کنیم و با احتیاط بیشتری به سراغ نوآوری برویم.»


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع تحلیل قانون بیمه اجباری شخص ثالث

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه 13 تیر 1401

وعده مدیرعامل بیمه پارسیان به سهامداران عملی شد

مفاد بیمه نامه ها باید به صورت کامل و شفاف به بیمه گذاران اعلام شود

با بیمه زندگی بیمه تعاون، هم به زندگی لبخند بزن و هم جایزه بگیر

لوح سپاس جشنواره ملی بهره‌‌وری در دستان بیمه کوثر

بیمه سرمد/ رشنوادی: باید سهم خود را از بازار بیمه افزایش دهیم

طلاعیه روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مباحث اخیر درباره سوئیچ بیمه

سرپرست مرکز توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی منصوب شد

بیمه مرکزی بار دیگر به عنوان یکی از دستگاه های برتر در حوزه دولت الکترونیک شناخته شد

گسترش بیمه ها رشد شاخص سلامت را به دنبال دارد

مدیرعامل بیمه کوثر تاکید و تقدیر از همدلی، کار تیمی و انسجام سازمانی در تحقق اهداف

امکان بیمه کردن سرمایه با فعالیت در بازار فارکس

واریز مرحله اول سود سهامداران سجامی بیمه "ما"

کلید موفقیت صنعت بیمه در دست روابط عمومی هاست

ارائه خدمات متنوع دارای اولویت نسبت به ارائه خدمات آنلاین است

برگزاری نشست شورای عمومی و تایید عملکرد و صورتهای مالی منتهی به سال 1400 سندیکای بیمه‌گران ایران

امضای تفاهم نامه همکاری چهارجانبه میان سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق ضمانت صادرات، بیمه ایران و هلدینگ سبا

آگهی دعوت از داوطلبان عضویت در هیأت مدیره شرکت بیمه پاسارگاد

بیمه آسیا اعلام کرد:صحنه سازی برای گرفتن خسارت در تبریز و همدان

بازخورد لازم از سامانه رسیدگی به ثبت شکایات صنعت بیمه گرفته نشد

موسسات اطلاعات بیمه شدگان را در پایگاه اطلاعات برخط ثبت کنند

فزایش سرمایه موجب ارتقاء توانگری مالی خواهد شد

رفع مشکلات بیمه‌ای بیماران نادر در انتظار تصویب دولت

پرداخت خسارت 3 میلیارد ریالی بیمه سرمد به بازیکن تیم ملی فوتبال ایران

نگاهی به مدل‌های سرمایه‌گذاری در کنار عملیات بیمه‌گری در ایالات متحده، ژاپن و منطقه یورو

یمه تعاون، نخستین شرکت سهامی عام تعاونی در بازار اول فرابورس

قرارداد آموزش و پرورش با دانا تاثیرات مثبتی بر صنعت بیمه خواهد گذاشت

شرکت های بیمه ای نیازهای بازار را به درستی نمی شناسند

هفدهمین مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه نوین برگزار شد

پاسخ معاونت حقوقی رئیس جمهور در خصوص مصوبات شورای عالی بیمه

تشکیل شورای اطلاع رسانی در صنعت بیمه ضروری است

هرآنچه باید درباره هزینه سمعک با بیمه تکمیلی بدانید

پدر تالیف از سرگذشت قانون بیمه می گوید / از اوراق بهادار سازی بیمه چه خبر؟

زیان انباشته بیمه سلامت 60 درصد کاهش یافت

شرکت های بیمه ای خسارت های با آثار با اهمیت را نزد سهامداران افشا می کنند

بیمه سامان، حامی نمایشگاه صنعت نساجی یزد

خدمات رسانی بی وقفه بیمه ایران در ایام تعطیلات

انتصاب سرپرست مدیریت امور شعب، نمایندگان و کارگزاران بیمه ملت

برندگان جشنواره بزرگ بیمه رازی معرفی شدند

کارگران فصلی بیمه می‌شوند

جزئیات پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری/ بیمه رایگان مادران باردار و فرزندان خردسال

بیمه های زندگی در سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهد بود

ورود سازمان بازرسی به موضوع حق بیمه قرارداد شرکت‌های دانش بنیان

شرکت‌های بیمه ای در طراحی محصولات حتما با شبکه فروش مشورت می کنند

دیدار مدیرعامل و هیات مدیره بیمه ایران با مدیرعامل جدید صندوق تامین خسارتهای بدنی

شعب توانمند، نقطه قوت بیمه تجارت‌نو

کارت طلایی مهردانا، خدمت جدید بیمه دانا به بیمه‌گذاران

انعقاد قراردادهای بیمه‌ای شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیمه دانا

شورای عالی بیمه مشمول قانون شفافیت اطلاعات شد