آخرین مطالب

تحول دیجیتال در همه فرایندهای بیمه گری پیاده سازی می شود صنعت بیمه

تحول دیجیتال در همه فرایندهای بیمه گری پیاده سازی می شود

  بزرگنمایی:

به گزاش روابط عمومی بیمه تعاون، با گذشت مدتی از آغاز پروژه تحول دیجیتال در شرکت بیمه تعاون، به نظر می رسد اکنون زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد در این حوزه باشد.
بیمه تعاون همواره در استفاده از ابزارهای نوین پیشگام بوده است و این هم به نوع نگاه مدیرعامل شرکت به موضوع بر می گردد. این شرکت طی چند سال اخیر، تلاش کرده فرایندهای دیجیتال را جاری کند و تا حد امکان، امور را به شکل دیجیتالی انجام دهد.
مدیر بیمه های اتومبیل بیمه تعاون در این خصوص می گوید که «به طور کلی می توانم بگویم بیمه تعاون قصد دارد دیجیتالی شدن را در همه فرایندهای بیمه گری شرکت جاری کند و آنچه در سال 1401 پیاده سازی خواهد شد، بسیار جدی تر و قوی تر هم خواهد بود.»
چند نمونه عملیاتی از دیجیتالی شدن فرایند را می توانید نام ببرید؟
در ساده ترین و ملموس ترین مورد، می توان به ارسال لینک بیمه نامه شخص ثالث صادر شده توسط شبکه فروش بیمه تعاون برای مشتری اشاره کرد. از زمانی که بیمه نامه شخص ثالث کاغذی حذف شده است، این فرایند آغاز شده و مشتری می تواند بالافاصله پس از صدور، اصالت بیمه نامه را هم در سایت شرکت بیمه تعاون و هم در سامانه سنهاب بیمه مرکزی کنترل کند.
در بیمه نامه بدنه اتومبیل نیز با استفاده از یک نرم افزار بازدید اولیه از طریق ارسال فیلم و عکس از خودرو، اصالت خودرو برای شرکت بیمه تعاون سنجیده می شود.
این فرایند در بقیه رشته ها هم تا حد ممکن پیاده سازی شده است. به عنوان مثال در رشته درمان با استفاده از یک نرم افزار، این امکان برای بیمه گزار و بیمه شده فراهم شده است که بتوانند از این طریق، اعلام خسارت کنند، بنابراین آنها به حضور فیزیکی در واحدهای پرداخت خسارت نیازی ندارند.
در حال حاضر پورتال شرکت بیمه تعاون به امکان تمدید بیمه نامه شخص ثالث و بدنه اتومبیل مجهز شده است. این اقدام به افزایش سرعت فرایندها کمک می کند که نتیجه آن جلب رضایت مشتریان است. رضایت مشتری هم به افزایش پرتفو و جلب رضایت سایر ذینفعان می انجامد. بررسی حق بیمه تولیدی شرکت نیز به خوبی این ادعا را اثبات می کند، چرا که سهم بازار بیمه تعاون در یک روند قابل قبول، رو به رشد است.

اعمال این تغییرات، مشکل بود؟
تغییرات به طور پیوسته در جریان است و البته با چالش هایی هم همراه است. شکی نیست که تسریع در خدمات رسانی به مشتریان با به کارگیری تکنولوژی ممکن است. این می تواند در حوزه فروش آنلاین، پرداخت خسارت آنلاین و یا فرایندهای داخلی شرکت باشد. رقبا هم در این حوزه ها به شدت فعال اند و این می تواند کار ما را سخت تر کند. البته به طور کلی، محدودیت هایی هم در حوزه تحول دیجیتال کشورمان وجود دارد که شامل همه است و به صنعت خاصی منحصر نیست.
در مجموع، بیمه تعاون در تلاش است که با غلبه بر همه چالش ها، سرعت خود در مسیر تحول دیجیتال را افزایش داده و با محدودیت ها هم کنار بیاید. این نکته را هم باید در نظر داشت که حرکت در مسیر تحول دیجیتال با ریسک زیادی همراه است، بنابراین نمی تواند در این مسیر، دقت را فدای سرعت کرد، بلکه باید با احتیاز کامل در این راه گام برداشت.
از کدام بخش پیاده سازی تحول دیجیتال در شرکت بیمه تعاون بیشتر رضایت دارید؟
بیمه تعاون در حوزه صدور و فروش دیجیتال بیمه نامه پیشرفت قابل توجهی داشته است. بیمه تعاون از نخستین شرکت هایی است که همکاری با استرات آپها را آغاز کرد و به خوبی توانست از فضا بهره برداری کند. به نظر من بیمه تعاون در حوزه صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت دیجیتال، یک روند برد-برد را تجربه کرده است.
تحول دیجیتال شرکت بیمه تعاون در سال 1401 چه شرایطی خواهد داشت؟
قطعا اقدامات در این حوزه سرعت خواهد گرفت. شخص مدیرعامل پیگیری این موضوع است و همه بدنه شرکت نیز با آن همراهی می کند. اکنون مدیران فنی، مدیران میانی و عموم کارکنان شرکت به این موضوع واقف اند که دیجیتالی شدن، به نفع همه است، از این رو در پیاده سازی برنامه های این بخش مطابق برنامه ریزی های انجام شده عمل می کنند.
تردیدی نیست که با پیاده سازی این برنامه ها، در سال 1401 شرکت بیمه تعاون با شکل و شمایلی جدید را شاهد خواهیم بود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

خدمات برجسته بیمه سامان به زائران اربعین حسینی به روایت آمار

نقش پررنگ سندیکا در جاری سازی اخلاق حرفه ای در صنعت بیمه

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده بیمه ملت برگزار شد

رشد 65 درصدی پرتفوی بیمه سرمد در پنج ماه ابتدایی سال

تندیس حمایت از تولید ملی در دستان شرکت بیمه کوثر

تاکید مدیرعامل بیمه آسماری بر لزوم افزایش سطح آموزش در صنعت بیمه

زائران اربعین، تحت پوشش بیمه سامان قرار گرفتند

نوآوری در صنعت بیمه در گرو اصلاح فرایندها و ارائه محصولات نوین است

صدور مجوز در حوزه‌های تخصصی بیمه زندگی و اتکایی و پرهیز از صدور مجوز مختلط

از لوگوی جدید سایت خبری بیمه نویس رونمایی شد

صنعت بیمه در مسیر نوآوری و توسعه محصولات و خدمات قرار دارد

تصویب افزایش سرمایه 60 درصدی در مجمع عمومی فوق العاده بیمه اتکایی امین

مهر تایید بیمه مرکزی در کارنامه توانگری مالی سطح یک بیمه سامان برای دهمین سال متوالی

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت سهامی بیمه ایران، کمیسیون ملی یونسکو و هلدینگ کسب کار سبا

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیمه نجارت نو

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه دانا

برگزاری مجمع عمومی سالانه بیمه تعاون

پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو افزایش نمی‌یابد و هیچ پوشش بیمه‌ای حذف نشده و تغییر نخواهد کرد.

امضای تفاهم‌نامه بیمه‌ای بیمه دانا با شرکت نفت ستاره خلیج فارس

پیام مدیر عامل بیمه البرز به مناسبت برگزاری مجمع

جشنواره عید تا عید بیمه سرمد؛ 50 درصد تخفیف برای بیمه‌های مسئولیت

ضعف صنعت بیمه در سرعت و کیفیت ارائه خدمات است

پوستین چی مدیرعامل جدید اتکایی ایرانیان شد

بررسی خسارات زلزله به مزارع پرورش میگو در هرمزگان

بیمه زندگی خاورمیانه به جایگاه اول بازار بیمه های زندگی نظر دارد

مشکل اصلی صنعت بیمه تنوع محصولات بیمه ای نیست

برگزاری جلسه کمیته منتخب ساماندهی پایانه های مرزی در شورای عمومی

محمدمهدی علوی در آیین گرامیداشت سالگرد تاسیس بیمه اتکایی امین: باید وارد بازار بیمه در منطقه شد

مشارکت فعالانه بیمه تجارت‌نو در نمایشگاه خودرو کردستان

اطلاعیه مهم بیمه گذاران محترم بیمه شخص ثالث شرکت بیمه کارآفرین

بیمه سرمد، حامی مسابقات اسکواش غرب آسیا

تحول دیجیتال در همه فرایندهای بیمه گری پیاده سازی می شود

رئیس کل بیمه مرکزی: هدفگذاری های نهاد ناظر صنعت بیمه روشن و شفاف است

دستور ویژه رییس کل بیمه مرکزی برای تسریع ارزیابی خسارت زلزله هرمزگان

خرید خدمات بیمه توسط بانکهای دولتی باید از طریق مناقصه و سامانه تدارکات الکترونیکی دولت باشد

آموزش و پرورش تفاهم نامه و شیوه نامه بیمه درمان تکمیلی با بیمه دانا را منتشر کرد

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد؛ تمدید بیمه 11 میلیون بیمه شده در تیر ماه

رونمایی از سامانه فروش آنلاین بیمه نامه صندوق اجاره ای به مناسبت سالروز تاسیس

اقدامات بیمه تجارت‌نو برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان استان هرمزگان

اصلاحیه آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام مورخ 1401/04/16 شرکت بیمه کارآفرین

مجمع عمومی عادی بیمه البرز برگزار شد

سلام «ّبیمه تعاون» به مخاطبین غیر فارسی زبان

اطلاعیه بیمه مرکزی در خصوص برخی شبهات در فضای مجازی : بیمه نامه دارندگان گواهینامه منقضی شده همچنان معتبر است

املاک و مستغلات شرکت های بیمه ای ساماندهی نشده اند

موسی رضایی: مهمترین اهداف شرکت افزایش سرمایه و ورود به عرصه دیپلماسی اقتصادی است

ورود نهاد ناظر به مشکلات بیمه ملت / هیات مدیره سابق قانونی اعلام شد

نمایندگان شریک تجاری واستراتژیک ما هستند

رشد سود مشارکت بیمه های زندگی بیمه ایران

بهبود 4 پله‌ای نسبت خسارت بیمه تعاون

استقبال از همایش فرهنگی ورزشی دهه ولایت صنعت بیمه