آخرین مطالب

ضعف صنعت بیمه در سرعت و کیفیت ارائه خدمات است صنعت بیمه

ضعف صنعت بیمه در سرعت و کیفیت ارائه خدمات است

  بزرگنمایی:

"علی گندمگون" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: اگر تصادف رخ داده برای یک اتومبیل به گونه ای باشد که مجموع هزینه های تعمیر و تعویض قسمت های زیان دیده با احتساب هزینه های نجات و انتقال خودرو به تعمیرگاه از 75 درصد قیمت روز خودرو در روز حادثه بیشتر باشد مشمول قانون خسارت کلی می شود وطبق  مقررات بیمه بدنه، باید خسارت کلی در نظر گرفته و سند اتومبیل باطل و خودرو از رده خارج شود.

وی، با اشاره به اینکه خودرویی با این میزان آسیب دیدگی اصلا نباید به صورت خسارتی توسط شرکت بیمه ای رسیدگی شود، افزود: خودروهای این چنینی را معمولا واسطه ها در حین کار بیمه خریداری می کنند و تعمیرات اساسی روی آنها انجام نمی شود زیرا می خواهند مقرون به صرفه باشد.

این کارشناس صنعت بیمه، خاطرنشان کرد که این اتفاقات در خودروهای سنگین و بارکش بیشتر اتفاق می افتد زیرا لوازم نو آنها بسیار کمیاب و گران قیمت است و با لوازم دست دوم تعمیر می شوند. 

گندمگون، در پاسخ به این سوال که چرا شرکت های بیمه ای از سوابق خسارتی خودروها استعلام نمی گیرند، گفت: این موارد به عهده شبکه فروش است و معمولا هر شرکت بیمه مشخصات خودرویی را که در این ابعاد خسارت دیده در لیست سیاه خود ثبت می کند تا آن را مجدد بیمه نکند.

وی، ادامه داد: شبکه مشترکی مابین شرکت ها وجود ندارد مگر اینکه در سنهاب سوابق خسارتی را ارزیابی کنند یا از شرکت بیمه دیگری استعلام مکتوب بگیرند.

به گفته این کارشناس بیمه، نماینده های صدور موظف هستند که استعلام بگیرند اما خیلی از نمایندگان اینکار را انجام نمی دهند هرچند که جز دستورالعمل ها است و حتما باید انجام شود.

این کارشناس صنعت بیمه، تصریح کرد: استعلام خسارت بیمه بدنه اتومبیل در صنعت بیمه وجود دارد اما این مشکل  با گرفتن استعلام خسارت برطرف نمی شود. 

وی اذعان داشت که در حال حاضر خرید و فروش خودروهای تصادفی خود یک صنعت پرسود است اما راننده و سرنشینان را دچار خطر می کند.

گندمگون، تنها راه برخورد با این مساله را امحای خودروها برشمرد و گفت: خودروهای تصادفی نباید تعمیر شوند و باتوجه به شرایط اقتصادی و نبود لوازم یدکی این امر امکانپذیر نیست.

وی، اذعان داشت که در رشته بیمه بدنه اتومبیل بیشتر از اینکه نیاز به پوشش های جدید باشد باید روی نحوه ارائه خدمات تمرکز شود، یعنی شرکت های بیمه ای توانایی طراحی پوشش های بهتر را دارند اما واقعیت این است که پوشش های موجود به درستی به افراد عرضه نمی شود. 

این کارشناس صنعت بیمه، ادامه داد: اگر شرکت ها بتوانند در قدم اول خسارت را به صورت آنلاین ارزیابی و پرداخت کنند در میزان رضایت بیمه گذران تاثیرگذار خواهد بود البته بخشی از این عقب ماندن مربوط به خارج از صنعت بیمه و عدم دسترسی به داده های مورد نیاز است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

خدمات برجسته بیمه سامان به زائران اربعین حسینی به روایت آمار

نقش پررنگ سندیکا در جاری سازی اخلاق حرفه ای در صنعت بیمه

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده بیمه ملت برگزار شد

رشد 65 درصدی پرتفوی بیمه سرمد در پنج ماه ابتدایی سال

تندیس حمایت از تولید ملی در دستان شرکت بیمه کوثر

تاکید مدیرعامل بیمه آسماری بر لزوم افزایش سطح آموزش در صنعت بیمه

زائران اربعین، تحت پوشش بیمه سامان قرار گرفتند

نوآوری در صنعت بیمه در گرو اصلاح فرایندها و ارائه محصولات نوین است

صدور مجوز در حوزه‌های تخصصی بیمه زندگی و اتکایی و پرهیز از صدور مجوز مختلط

از لوگوی جدید سایت خبری بیمه نویس رونمایی شد

صنعت بیمه در مسیر نوآوری و توسعه محصولات و خدمات قرار دارد

تصویب افزایش سرمایه 60 درصدی در مجمع عمومی فوق العاده بیمه اتکایی امین

مهر تایید بیمه مرکزی در کارنامه توانگری مالی سطح یک بیمه سامان برای دهمین سال متوالی

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت سهامی بیمه ایران، کمیسیون ملی یونسکو و هلدینگ کسب کار سبا

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیمه نجارت نو

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه دانا

برگزاری مجمع عمومی سالانه بیمه تعاون

پرداختی از جیب مردم در زمینه دارو افزایش نمی‌یابد و هیچ پوشش بیمه‌ای حذف نشده و تغییر نخواهد کرد.

امضای تفاهم‌نامه بیمه‌ای بیمه دانا با شرکت نفت ستاره خلیج فارس

پیام مدیر عامل بیمه البرز به مناسبت برگزاری مجمع

جشنواره عید تا عید بیمه سرمد؛ 50 درصد تخفیف برای بیمه‌های مسئولیت

ضعف صنعت بیمه در سرعت و کیفیت ارائه خدمات است

پوستین چی مدیرعامل جدید اتکایی ایرانیان شد

بررسی خسارات زلزله به مزارع پرورش میگو در هرمزگان

بیمه زندگی خاورمیانه به جایگاه اول بازار بیمه های زندگی نظر دارد

مشکل اصلی صنعت بیمه تنوع محصولات بیمه ای نیست

برگزاری جلسه کمیته منتخب ساماندهی پایانه های مرزی در شورای عمومی

محمدمهدی علوی در آیین گرامیداشت سالگرد تاسیس بیمه اتکایی امین: باید وارد بازار بیمه در منطقه شد

مشارکت فعالانه بیمه تجارت‌نو در نمایشگاه خودرو کردستان

اطلاعیه مهم بیمه گذاران محترم بیمه شخص ثالث شرکت بیمه کارآفرین

بیمه سرمد، حامی مسابقات اسکواش غرب آسیا

تحول دیجیتال در همه فرایندهای بیمه گری پیاده سازی می شود

رئیس کل بیمه مرکزی: هدفگذاری های نهاد ناظر صنعت بیمه روشن و شفاف است

دستور ویژه رییس کل بیمه مرکزی برای تسریع ارزیابی خسارت زلزله هرمزگان

خرید خدمات بیمه توسط بانکهای دولتی باید از طریق مناقصه و سامانه تدارکات الکترونیکی دولت باشد

آموزش و پرورش تفاهم نامه و شیوه نامه بیمه درمان تکمیلی با بیمه دانا را منتشر کرد

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد؛ تمدید بیمه 11 میلیون بیمه شده در تیر ماه

رونمایی از سامانه فروش آنلاین بیمه نامه صندوق اجاره ای به مناسبت سالروز تاسیس

اقدامات بیمه تجارت‌نو برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان استان هرمزگان

اصلاحیه آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام مورخ 1401/04/16 شرکت بیمه کارآفرین

مجمع عمومی عادی بیمه البرز برگزار شد

سلام «ّبیمه تعاون» به مخاطبین غیر فارسی زبان

اطلاعیه بیمه مرکزی در خصوص برخی شبهات در فضای مجازی : بیمه نامه دارندگان گواهینامه منقضی شده همچنان معتبر است

املاک و مستغلات شرکت های بیمه ای ساماندهی نشده اند

موسی رضایی: مهمترین اهداف شرکت افزایش سرمایه و ورود به عرصه دیپلماسی اقتصادی است

ورود نهاد ناظر به مشکلات بیمه ملت / هیات مدیره سابق قانونی اعلام شد

نمایندگان شریک تجاری واستراتژیک ما هستند

رشد سود مشارکت بیمه های زندگی بیمه ایران

بهبود 4 پله‌ای نسبت خسارت بیمه تعاون

استقبال از همایش فرهنگی ورزشی دهه ولایت صنعت بیمه