آخرین مطالب

تشریح برنامه های راهبردی مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در اولین نشست سال 99 صنعت بیمه

تشریح برنامه های راهبردی مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در اولین نشست سال 99

  بزرگنمایی:

بیمه نویس:به گزارش روابط عمومی صندوق تامین خسارت بدنی کشور ، در نخستین نشست مدیران ارشد این نهاد در سال 99، دکتر جباری مدیرعامل صندوق به تشریح سیاست های این نهاد در سال پیش رو پرداخته و اظهار داشت :

از همکاران پرتلاش در شعب صندوق و ستاد تهران که در سال گذشته مجدانه برای خدمت به مردم و تحقق اهداف و برنامه های صندوق زحمت کشیدند، تشکر می کنم.

همانگونه که اطلاع دارید، در ابتدای هر سال، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با نامگذاری سال، راهبرد مشخصی را برای کشور مشخص می­نمایند که در حقیقت یک نامگذاری و شعار ساده نیست، بلکه یک راهبرد و خط مشی ملی برای کشور است و صندوق هم بعنوان یکی از سازمان­های حاکمیتی و حمایتی، مکلف است برنامه­ها و فعالیت­های خود را مطابق با راهبرد تعیین شده تدوین، ابلاغ و اجراء نماید. هر ساله با شروع سال جدید، در اولین جلسه شورای مدیران، عملکرد صندوق در سال گذشته و برنامه­های سال آتی مطابق با راهبردها و استراتژی­های ابلاغی تشریح می­گردید که امسال هم مطابق با روال سنوات قبل، به خلاصه­ای از عملکرد سال 1398 و برنامه­های سال 1399 مطابق با راهبرد ابلاغی معظم­له می­پردازیم.

الف) نامگذاری سال 1399:

همانطور که مستحضرید، سال 1399 توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام سال "جهش تولید" نامگذاری شد. این مهم به عنوان راهبرد اصلی تمام بخش های اقتصادی، اجتماعی و... می­باشد. نامگذاری امسال در ادامه نامگذاری سنوات گذشته که در راستای حمایت از تولید داخلی بوده، به عنوان جهش تولید برای حمایت از تولید کالای ایرانی، بصورتی بسیار دقیق و با ملاحظات جامع نسبت به وضعیت خاص اقتصادی کشور طی چند سال اخیر که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار با جهان سلطه­گر می­باشد و این موضوع حسب شرایط تحریم وضعیت معیشت مردم را دچار مشکل نموده است، صورت پذیرفته است. لذا جهت امکان دفاع تمام عیار و صیانت از مرزهای کشور، توجه به این اهداف و راهبردها به عنوان اولویت کشور که همراستا با چشم انداز و برنامه­های تبیین شده دولت می­باشد، بیش از پیش برای همه سازمان­ها از جمله صندوق و همچنین آحاد جامعه ضروری است. در چند سال گذشته در مواجه با جنگ اقتصادی با ابرقدرتها آثار این تحریم­ها بر کشور، تعامل همه نهادهای حاکمیت در راستای افزایش هم­­افزایی و رفع مشکلات موجود بیش از هر زمان ضروری به نظر می­رسد. بنابراین صندوق تأمین خسارتهای بدنی به عنوان یکی از بخش­های حاکمیت و حلقه­ای از این زنجیره اقتصادی و اجتماعی صنعت بیمه خود را مکلف می­داند که همراستا با تکالیف قانونی خود، در مسیر این راهبرد کلان، با انجام وظایف حمایتی و اجتماعی به گروه هدف در چهار بخش مستقل:

  • 1-توجه به فرهنگ سازی قانون بیمه شخص ثالث در امر کاهش تصادفات رانندگی بمنظور حفظ سرمایه انسانی کشور و بخش مولد اقتصاد، پیگیری خواهد شد.
  • 2-برای ارائه خدمات سریع به گروه هدف جهت بازگشت سریع سلامت و حرکت آنهابه سمت چرخه­های تولید کشور برای انجام راهبرد جهش تولید ملی، گام بردارد.
  • 3-کشور ما در حال جنگ اقتصادی است، لذا ایفای نقش و انجام وظیفه به سهم خود در این نبرد و پیروزی بردشمنان با توسعه و رونق اقتصادی کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
  • 4-در صندوق با ارتقاء فعالیت­ها، اصلاح و بهبود فرآیندها در جهت ایفای نقش بهتر، خدمت رسانی به مردم و ... در تحقق جهش تولید نقش آفرینی خواهیم کرد.

بدین­ترتیب در جهت این راهبرد اصلی، ضمن بررسی عملکرد صندوق به تفکیک واحدهای مختلف سازمان برنامه و اهداف سال آتی را تبیین نموده­ایم.

ب) بررسی عملکرد صندوق در سال گذشته و ارزیابی عملکرد واحدها:

بررسی عملکرد صندوق در چند دهه گذشته تا بحال، بیانگر وجود فراز و نشیب­های زیادی در صندوق می­باشد. بخشی از این فراز و نشیب­ها مربوط به تکالیف قانونی و بخشی مربوط به نحوه مدیریت و راهبری این سازمان است. تحولات قانون بیمه شخص ثالث که سه دوره مختلف را از زمان تصویب تا بحال طی نموده است، مبین توجه ویژه حاکمیت در گسترش حوزه خدمات صندوق در این سیر می­باشد؛ بطوریکه یکی از مهمترین این دوران، همزمان با آغاز خدمت اینجانب در صندوق (اردیبهشت ماه 1393) بوده که این همزمانی شامل دائمی­شدن قانون بیمه شخص ثالث در مجلس و دولت محترم و وجود چالش­های اساسی دیگری از جمله در حوزه­های زیر بوده است:

  • 1-بررسی لایحه دولت و طرح مجلس شورای اسلامی جهت تصویب قانون دائمی بیمه شخص ثالث به عنوان قانون تعیین­کننده وظایف و راهبردهای صندوق.
  • 2-توقف فعالیت و ابطال پروانه شرکت بیمه توسعه در رشته شخص ثالث توسط بیمه مرکزی و ضرورت تأمین منابع مالی برای پرداخت خسارت زیان­دیدگان حوادث رانندگی با توجه به چالش های اجتماعی به­وجود آمده برای دولت.
  • 3-ساختار نامطلوب و ناکافی منابع مالی صندوق به عنوان یک نهاد پشتیبان بیمه گذاران و همچنین بیمه گر اتکایی رشته شخص ثالث "حوادث جانی" صنعت بیمه.
  • 4-تمرکز امر خدمت­رسانی صندوق صرفاً در تهران (فاقد شعب اجرایی در استانها) و مشکلات مربوط به ارائه خدمت به موقع به گروه هدف.
  • 5-انجام تکالیف و وظایف قانونی بصورت سنتی.

بنابراین با وجود چالش­های مذکور و فرصت مهیا شده ناشی از همزمانی ورود اینجانب به صندوق با تدوین قانون دائمی بیمه شخص ثالث در مجلس شورای اسلامی، با شناخت کامل و دقیق از این وضعیت، اقدام به تبیین 2 راهبرد کلان و 8 استراتژی برای صندوق تبیین و به عنوان سرلوحه برنامه­های صندوق نمودیم. بدین ترتیب می­توانیم ادعا کنیم که صندوق تأمین خسارتهای بدنی به عنوان یک سازمان پویا و دارای برنامه، دوره جدیدی از عمر خود را با یک برنامه­ریزی هدفمند آغاز نمود و با گذشت 6 سال از تدوین برنامه­ها، با تلاش شما همکاران عزیز، امروز مطابق با نتایج حاصل از ارزیابی­های صورت گرفته از پیشرفت برنامه­ها، بیش از 96 درصد از اهداف و استراتژی­های ابلاغی را تحقق بخشیده است.

در این ارتباط می­توان گفت که مجموعه اقدامات انجام­شده در 6 سال اخیر بیانگر ایجاد یک تحول ساختاری بسیار بزرگ در صندوق تأمین خسارتهای بدنی مطابق با راهبردها و استراتژی­های تدوین و ابلاغ شده می­باشیم، بطوریکه نتایج آن بیانگر آن است که صندوق امروزه:

  • 1-به عنوان نهاد تخصصی و حاکمیتی در صنعت بیمه و بصورت تخصصی در حوزه خسارت جانی بیمه­نامه­های رشته شخص ثالث شناخته می­شود و جزء 3 رکن اصلی حاکمیتی در صنعت بیمه (بیمه مرکزی، صندوق تأمین خسارتهای بدنی و شرکت بیمه ایران) می­باشد.
  • 2-دارای نقش و جایگاه خاص و ویژه­ای در قانون بیمه شخص ثالث و به عنوان بازوی اصلی حاکمیت در حمایت از قربانیان حوادث رانندگی به عنوان مسئولیت حاکمیت در قبال آحاد جامعه می­باشد.
  • 3-دارای نقش مؤثر و هدفمند در انجام وظایف تعیین شده در قانون بیمه شخص ثالث با نهادهای درون سازمانی صنعت بیمه و نهادهای برون­سازمانی در حوزه حوادث رانندگی می­باشد.
  • 4-دارای ساختار منسجم و با انضباط بر اساس الگوی سازمان­های پایدار در راستای امکان ارائه خدمات به آیندگان گروه هدف می­باشد.

عملکرد بسیار خوب صندوق باعث شده است که امروزه حاکمیت از اجرای بهینه وظایف گسترده محوله به صندوق تأمین خسارتهای بدنی در حوزه بیمه شخص ثالث و دیگر تکالیف قانونی محوله در سایر قوانین بسیار خرسند می­باشد و به اعتقاد صاحبنظران صنعت بیمه و دیگر نهادهای حرفه­­ای، تخصصی و علمی، صندوق تأمین خسارتهای بدنی با تبیین یک الگوی سازمان موفق توانسته است الگوی مناسبی برای سایر سازمان­ها باشد، چرا که عملکرد بسیار مطلوبی در اجرای تکالیف محوله داشته و بصورت مؤثر اقدام به تعامل با نهادهای ذیربط و تأثیرگذاری بر سایر نهادهای مربوط از جمله قوه قضائیه، پزشکی قانونی، پلیس راهور، صنعت بیمه، دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان قانونگذاری، نظارتی و حکمرانی شده است و این موفقیت مرهون تلاش ویژه همکاران صندوق در دستیابی به اهداف برنامه­های تبیین­شده می­باشد.

توجه به امر انضباط مالی و اقتصادی به عنوان یکی دیگر از استراتژی­های صندوق سرلوحه کار ما بوده است. در این ارتباط شفافیت عملکرد صندوق طی 5 سال اخیر موجب صدور گزارش شفاف و بدون هرگونه بند حسابرسی توسط سازمان حسابرسی کشور بعنوان نهاد ناظر و بازرس قانونی صندوق و همچنین کسب رتبه چهارم سازمان برتر اقتصادی و مالی در بین سازمان­های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی گردیده که یکی دیگر از دستاوردهای صندوق در سال گذشته می­باشد. بنابراین می­توان گفت که صندوق، هم در حوزه تعاملات برون سازمانی و هم در حوزه تعاملات درون سازمانی مؤفق عمل نموده است.

یکی دیگر از موفقیت­های صندوق در سال گذشته در راستای اهداف بنیادین، عضویت در سندیکای بیمه گران ایران و انتخاب مدیریت این صندوق به عنوان نائب رئیس هیئت رئیسه سندیکا با حداکثر آراء بوده است که این مهم حاصل اعتماد عموم مدیران صنعت بیمه به صندوق تأمین خسارتهای بدنی می­باشد. توجه داشته باشیم که این حرکت ما را قادر نموده است، ضمن افزایش تعامل با شرکتهای بیمه­ای به عنوان شرکای تجاری، بستر لازم جهت تأثیرگذاری صندوق بر تصمیمات صنعت بیمه در حوزه رشته شخص ثالث را مهیا نموده است.

همزمان با این مجموعه اقدامات در سال گذشته، در حوزه درون سازمانی نیز تلاش ویژه­ای جهت تقویت ساختارهای داخلی صندوق در راستای دو راهبرد اصلی و هشت استراتژی بنیادین صورت پذیرفته است که به اهم این مـوارد اشـاره می­نمایم:

  1. توجه ویژه به نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه سازمان و بکارگیری مؤثر نیروها در بخش­های مختلف سازمان:
  • 1.1.انتخاب و انتصاب مدیران صندوق از بین نیروهای جوان داخلی سازمان بر اساس نظام شایسته سالاری. این موفقیت به وضوح در انتصاب مدیران در ستاد و بویژه انتصاب رؤسای شعب و استان­ها مشهود است و بنده از این اقدام خود خرسند هستم.
  • 1.2.ارتقای سطح دانش مدیران و کارکنان صندوق در راستای اعتلای سازمان.
  • 1.3.تبیین مسیر ارتقای شغلی کارکنان برای کلیه همکاران طی سند توسعه منابع انسانی.
  • 1.4.تبیین نظام جانشین پروری در سطوح مختلف سازمان با انجام آموزش مسمتر و ارزیابی جهت شایسته پروری.
  • 1.5.بهینه سازی و ترمیم حقوق و دستمزد کارکنان صندوق (پرداخت کمک ها و مزایای رفاهی به مناسبتهای مختلف).
  • 1.6.تهیه امکانات رفاهی برای کارکنان از جمله زائرسرای مشهد و ... و امکانات رفاهی در استان­های ساحلی جهت تمرد اعصاب و ایجاد روحیه و نشاط همکاران.
  • 1.7.تبدیل وضعیت کارکنان صندوق به عنوان کارمند دائم با اخذ کد کارمند دولت از سازمان اداری و استخدامی کشور.
  1. اصلاح ساختار سازمانی صندوق متناسب با تکالیف محوله در قانون بیمه شخص ثالث و متناسب با فرآیندهای سازمان.
  2. جذب و استخدام نیروی انسانی مورد نیاز پس از ارزیابی بر اساس توانمندی و دانش.
  3. اجرای نظام تفویض اختیار در سطوح مختلف سازمان.
  4. تأسیس شعب و ایجاد استقلال عملکردی در سطح شعب صندوق با تفویض اختیار در امور اجرایی. تفوبض مسئولیت­ها و واگذاری اختیارات و اعتماد به همکاران جوان در شعب و عملکرد مؤفق و دستاوردهای آنها، یک موفقیت بارز و شاخص است. تجربه موفقی که در زمینه تفویض اختیار به استان­ها و شعب صندوق داشتیم، ثمرات خوبی برای صندوق داشت و معتقد هستم این روند باید تداوم داشته باشد و تمام اختیارات قابل واگذاری به شعب از جمله ارزیابی و آنالیز خسارت هرچه سریع­تر واگذار شود. لذا انشاء ا... به شکل بهتر و برتری در سال 99 ادامه می­دهیم. این برنامه می­تواند برای هویت بخشی به استان­ها و شعب نقطه عطفی در تاریخ صندوق باشد.
  5. توجه ویژه به حوزه منابع مالی و دارایی­های ثابت سازمان به عنوان منابع صندوق، از جمله بهره­برداری مفید و مؤثر با بهسازی و تعمیر املاک خریداری شده در سطح ستاد و استان­ها از شرکت بیمه توسعه و همچنین مدیریت پروژه ها و سایر املاک خریداری شده به عنوان دارایی­های با ارزش سازمان که خوشبختانه در شرایط حاضر این دارایی­ها دارای ارزش منصفانه اقتصادی بسیار بالایی می­باشند.
  6. توجه ویژه به رفاه کارکنان و تأمین فضای اداری مناسب جهت ارائه خدمت مناسب به گروه هدف، توجه به جایگاه عزت همکاران و اعتلای جایگاه صندوق در استانها بطوریکه این شعب به عنوان پایگاه اجتماعی صندوق در سراسر کشور،امروز بسیار موفق­تر از شرکتهای باسابقه فعالیت می­نمایند.
  7. تقویت مدیریت امور تحقیق با بازتعریف مجدد فرآیندهای عملیاتی در این مدیریت و تقویت زیرساخت این واحد از جمله در حوزه نرم­افزاری از طریق طراحی و بسترهای مخابراتی و ارتباطی با کارشناسان تحقیق در استان­ها و همچنین بکارگیری و انتخاب کارشناسان تحقیق مجرب و متخصص به تناسب پرونده­های ارجاعی و اجرای پایلوت این فرآیند نرم افزاری در استان تهران که منتج به آثار بسیار مطلوبی در زمینه پشتیبانی اقدامات اداره دعاوی در مسیر دفاع از پرونده­ها شده و امید است با ادامه برنامه­های تبیین شده در سال جاری شاهد ارتقاء عملکرد این مدیریت باشیم تا بتوانیم ضمن تسریع در فرآیند رسیدگی پرونده­ها در دادسرا، به صیانت از منابع صندوق به عنوان وجوه عمومی و بیت المال کمک بیشتری نماییم.
  8. استقرار سیستم جامع و یکپارچه صندوق و تقویت و ارتقاء مستمر این سیستم در سال گذشته به عنوان اولین استراتژی سازمان با استفاده از ظرفیت داخلی و تخصص همکاران صندوق که یکی از مهمترین دلایل رشد و بالندگی و ارتقاء جایگاه سازمانی صندوق در بین دستگاه­های اجرایی، وجود این نرم افزار جامع و یکپارچه می­باشد که بر اساس آن تمامی فرآیندهای اجرایی صندوق در این سامانه شامل فرآیندهای عملیاتی، پشتیبانی و مدیریتی بصورت پیپرلس صورت می­پذیرد. چنانچه امروزه صندوق این سیستم نرم­افزاری جامع و یکپارچه را نداشت، عملاً قادر به اجرای بهینه وظایف و تکالیف محوله نبود و یا اینکه دچار مشکلات بسیار عدیده­ای در فرآیند رسیدگی و ارزیابی پرونده­ها و همچنین مدیریت بهینه در سطوح مختلف سازمان بودیم. اما امروزه صندوق تأمین خسارتهای بدنی به تنهایی حدود 20% از سهم خسارت رشته شخص ثالث در حوادث جانی بیمه نامه شخص ثالث که حدود 60% پورتفوی صنعت بیمه کشور را تشکیل می­دهد، با مدیریت بهینه و اثربخش و کارا در اسرع وقت پرداخت می­نماید و این حاصل پردازش و انتقال داده­ها بصورت نرم­افزاری فی­مابین همکاران استان و ستاد می­باشد.
  9. اجرای بهینه فرآیند تشکیل، ارزیابی و پرداخت خسارت موضوع ماده 32 قانون بیمه شخص ثالث بصورت الکترونیکی در سال 1398: همانگونه که مطلع می­باشید این تکلیف که در قانون بیمه شخص ثالث مصوب 1387 جزء وظایف قوه قضائیه بود، در قانون جدید با حسن اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این وظیفه به صندوق محول شد که خوشبختانه با برنامه­ریزی بسیار مناسب صورت گرفته، همزمان با ابلاغ قانون جدید، با همکاری بانک ملی ایران، ضمن تبیین فرآیند مشخص برای این موضوع، شاهد خدمت­رسانی سریع،به موقع و دقیق به گروه هدف در اقصی نقاط کشور می­باشیم، بطوریکه به محض مراجعه ذینفع به شعب بانک ملی ایران در هر جای کشور، فرآیند پرداخت خسارت بصورت الکترونیکی اجراء می­گردد. این موضوع ضمن افزایش سرعت و دقت انجام امور محوله، فرآیند اجرایی را نیز بسیار تسهیل نموده است.
  10. یکی دیگر از نتایج عملکرد صندوق در راستای استراتژی­های تدوینی از جمله در سال 1398 و چند سال اخیر، وضعیت بهینه در حوزه انضباط مالی و اقتصادی می­باشد. بطوریکه امروزه با اجرای بهینه وظایف محوله، مطابق با یک انضباط مالی، شاهد دستیابی به بالاترین نرخ بازدهی منابع و همچنین مدیریت بهینه دارائی­ها در مقایسه با متوسط صنعت بیمه، با تمامی محدودیت­های قانونی در امر سرمایه­گذاری بوده­ایم و همچنین برای پنجمین سال متوالی گزارش حسابرسی شفاف و بدون بند حسابرسی را از سازمان حسابرسی کشور اخذ نموده­ایم که این موضوع در راستای استراتژی­های تدوین شده برای صندوق، بیانگر دستیابی به استراتژی سوم با توجه به ارزیابی یک سازمان حرفه­ای و مستقل بر اساس شاخص­های بسیار دقیق و کارشناسی می­باشد.
  11. یکی دیگر از نکات بسیار قابل توجه در حوزه عملکردی صندوق، تلاش کلیه همکاران در بررسی، کارشناسی و پرداخت خسارت پرونده­های صندوق در روزهای پایانی سال می­باشد. خوشبختانه در سال 1398 و خصوصاً در ماه­های پایانی سال با وجود بحران ویروس کرونا، با همکاری کلیه همکاران صندوق در شعب و ستاد، توانستیم با تشکیل 25.786 پرونده خسارتی، افزون بر 15000 میلیارد ریال خسارت به گروه هدف پرداخت نماییم که در مقایسه با سال قبل بیانگر افزایش 12 درصدی مبلغ خسارت پرداختی صندوق می­باشد و این موضوع نتیجه تلاش مضاعف و دقیق همکاران از جمله کارکنان بسیار فعال و مؤثر شعب صندوق در کلیه استان­ها می­باشد که علی­رغم افزایش حجم پرونده­های ارجاعی به صندوق، با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی موجود صورت گرفته است که خوشبختانه علی­رغم بالارفتن سرانه انجام امور توسط همکاران، شاهد تلاش بی­وقفه این همکاران در ارائه خدمت به گروه هدف بوده­ایم. همراستا با اقدامات واحدهای عملکردی در سال گذشته، در حوزه اداری، حراست و پشتیبانی نیز شاهد عملکرد بسیار مطلوبی در ایجاد بسترهای لازم برای انجام بهینه و تسهیل وظایف محوله توسط همکاران عملیاتی در داخل سازمان بوده­ایم و این اقدامات موجب رفاه کارکنان در سطوح مختلف برای انجام وظایف عملیاتی گردیده است.
  12. موضوع آموزش به عنوان یکی از مهمترین حوزه­های پایداری سازمان­ها مطرح می­باشد. خوشبختانه توجه به امر آموزش در صندوق در سال 1398 نیز به عنوان یکی دیگر از موضوعات مهم تلقی گردیده است. در این حوزه خوشبختانه باتوجه بهزیرساخت­های فرآهم شده جهت امکان آموزش مجازی برای همکاران، برنامه­های آموزشی مؤثری در سال قبل برگزار گردید و ضرورت دارد در سال آتی نیز، بیش از پیش بدنبال افزایش سطح دانش علمی همکاران صندوق ­باشیم.
  13. یکی دیگر از حوزه­های بسیار مهم در صندوق، حوزه روابط عمومی است که با تعامل بسیار مطلوب با اصحاب رسانه موفق به اطلاع­رسانی به موقع خدمات صندوق به آحاد جامعه و گروه هدف شده است از جمله این موارد، اطلاع رسانی طرح­های بخشودگی جرایم موضوع بند (ب) ماده 24 قانون بیمه شخص ثالث در زمان اجرای طرح و همچنین گزارشگری عملکرد صندوق در حوزه استمهال پرونده­های خسارتی و ایفای نقش مؤثر در بخش فرهنگ سازی می­باشد.

جباری  در ادامه ضمن تشکر مجدد از تلاش همه همکاران صندوق در دستیابی به این عملکرد بسیار خوب صندوق در سال 1398 خصوصاً در روزهای پایانی سال که کشور با بحران ویروس کرونا مواجه بوده و با محدودیت­های حاکم، با تلاش شبانه روزی اقدام به بررسی ، ارزیابی و پرداخت به موقع خسارت به گروه هدف شده، افزودند بسیاری از شرکتهای بیمه ای متأثر از موضوع کرونا و با پیش بینی عدم افزایش نرخ دیه، عملاً فعالیت خود را در حوزه پرداخت خسارت در رشته بیمه شخص ثالث کاهش دادند. اما صندوق تأمین خسارتهای بدنی به عنوان یک سازمان مسئولیت پذیر و پرتلاش، علی­رغم تمامی محدودیت­های حاکم بر فضای تردد و مشکلات مربوط به تهیه اقلام بهداشتی ناشی از شیوع کرونا، توانست مجدداً برگ زرین دیگری از عملکرد صندوق در بین سازمان­های کشور را ورق بزند و این مایه خرسندی همه دست­اندرکاران می­باشد.

ج) برنامه­ها و راهبردهای صندوق در سال 1399 در مسیر 2 هدف بنیادین و استراتژی­های تدوینی همراستا با اهداف کلان حاکمیت:

در حوزه اجرای بهینه تکالیف صندوق دغدغه هایی همواره برای اینجانب وجود داشته و دارد که می­بایست این موارد مورد توجه مدیران صندوق قرار گیرد و انتظار می­رود در سال 1399 شاهد مرتفع شدن این دغدغه­ها باشیم، چرا که می تواند با اجرای این برنامه ها، برگ زرین دیگری از حوزه خدمات رسانی صندوق به گروه هدف برای آحاد جامعه را مهیا نماید؛ لذا اهم برنامه­های سال 1399 با لحاظ دغدغه­های مذکور به شرح زیر ابلاغ می­گردد و بر همین اساس مدیران مکلف می­­باشند همراستا با این اهداف، برنامه­های خود را تنظیم و به اینجانب ارائه نمایند:

  • 1-تسریع در مکانیزه نمودن نظام تشکیل پرونده زیان دیدگان بصورت مستقیم از طرف زیان دیده و یا مقصر از طریق بستر الکترونیکی با طراحی سامانه ویژه در مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات. در این راستا ضمن تبیین فرآیندهای ذیربط، ما شاهد افزایش سرعت و دقت در نظام تشکیل و رسیدگی و ارزیابی پرونده خواهیم بود و همچنین موجبات افزایش تبادل اطلاعات با نهادهای متولی با هویت افراد/اصالت حادثه و ... را همزمان با ورود اطلاعات در سامانه فرآهم می­آوریم.
  • 2-مکانیزه نمودن فرآیندهای نظارتی معاونین، مدیران، رؤسای شعب و سرپرستان واحدها در خصوص فرآیندهای اجرایی زیرمجموعه خود. در این ارتباط ضرورت دارد با تشکیل کارگروهی متشکل از مشاور مدیرعامل، معاونت اداری،مالی و برنامه­ریزی، معاونت فنی و حقوقی، مدیر فنی ، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیر حراست و رئیس اداره امور شعب اقدامات لازم جهت تبیین این فرآیندها و اجرایی نمودن آن مهیا گردد، بطوریکه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری شاهد اجرای این نظام در کلیه سطوح سازمان باشیم.
  • 3-تدوین نظام ارزیابی و رتبه­بندی شعب و کلیه همکاران صندوق با تعیین شاخص­های عملکردی و اداری به عنوان نظام ارزیابی عملکرد و تبیین مسیر ارتقاء شغلی همکاران با بکارگیری نظام تشویقی برای کلیه همکاران خلاق و مؤثر در ایفای بهینه وظایف صندوق.
  • 4-بکارگیری نظام مؤثر در پرداخت اضافه­کار تشویقی متناسب با اثربخشی عملکرد همکاران در سطوح مختلف جهت افزایش انگیزه و خلاقیت در انجام امور. عدالت محوری در پرداخت اضافه کار با لحاظ این مهم که بودجه اضافه­کار پرسنلی تا پایان سال به همکاران مؤثر و فعال به مناسبت­های مختلف تخصیص یابد.
  • 5-ارتقاء فعالیت­های اثربخش و کارآمد در مدیریت حقوقی و ادارات ذیربط با بازنگری دقیق در فرآیندها، ارائه پیشنهاد و حذف فرآیندهای زائد و بهینه سازی فرآیندهای موجود.
  • 6-تقویت انضباط و شفافیت مالی و اجرای آن در کلیه سطوح سازمان به عنوان مسئولیت کلیه مدیران اجرایی.
  • 7-پیگیری مستمر وصول منابع خزانه­ای توسط مدیریت امور مالی با توجه به افزایش 50 درصدی منابع مذکور در بودجه سال 1399 کل کشور و همچنین پیگیری وصول به موقع منابع قانونی صندوق از شرکتهای بیمه­ای.
  • 8-برنامه ریزی جهت مدیریت بهینه دارایی­های ثابت، بازسازی، بهسازی و آماده بهره­برداری نمودن املاک باقیمانده و همچنین تدوین برنامه برای مدیریت پروژه­ها و خرید املاک برای شعب فاقد ساختمان اداری.
  • 9-اجرایی نمودن فاز دوم نظام تفویض اختیار در سطح شعب صندوق در راستای افزایش کارائی، اثربخشی و ارائه خدمات بهینه به گروه هدف، با تشکیل کارگروه ویژه­ای متشکل از معاونت اداری،مالی و برنامه­ریزی، مشاور مدیرعامل، معاونت فنی و حقوقی، مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت حراست و رئیس اداره امور شعب بصــورت نرم­افزاری و سخت­افزاری، پس از مطالعه و بررسی دقیق وظایف اجرایی قابل تفویض.

در ادامه مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور با اعلام اهداف و برنامه­­های فوق به عنوان اهم برنامه­های صندوق برای سال 1399 با رویکرد همراستایی با راهبردها و استراتژی­های تدوینی و ابلاغی به همکاران، توجه مدیران به این اهداف را در تدوین برنامه­های خود مورد تأکید قرار دادند و مقرر گردید کلیه مدیریت­ها برنامه­های عملیاتی و اجرایی سال 1399 خود را با لحاظ شاخص­های کمی و کیفی و پیشنهادات مدنظر حداکثــر تا 20 اردیبهشت­ماه 1399 جهت بررسی به دفتر مدیرعامل ارائه نمایند.

دکتر جباری در پایان جلسه، مجدداً ضمن قدردانی از عملکرد همکاران در سال 1398 و بویژه تلاش رؤسا و همکاران شعب و استانی و تأکید بر اینکه سال 1399 سال نقش آفرینی بیش از پیش شعب و استان­های صندوق خواهد بود و یکی از اولویت­های راهبردی صندوق در سال 1399، شعبه محوری با نقش آفرینی شعب و مراکز استان­ها و همکاران شعب به عنوان عامل و محور تحول صندوق می­باشد، اضافه نمودند: تلاش کنیم که این لحظاتی که خداوند به ما توفیق داده در صندوق باشیم و خدمت کنیم، تلاش مضاعفی باشد تا انشاءا... بتوانیم در سربلندی کشور عزیزمان و توسعه اقتصادی میهن مؤثر باشیم.

در پایان جلسه، مدیرعامل صندوق ضمن آرزوی سالی خوب و پر از موفقیت برای کشور عزیزمان، دولت محترم و همه همکاران صندوق، ابراز امیدواری نمودند که انشاءالله در پایان سال جاری همانند سنوات گذشته، پس از ارزیابی عملکرد واحدها، شاهد دستیابی به اهداف و راهبردهای ابلاغی سال 1399 باشیم که این موضوع نیازمند تلاش و کوشش مستمر همکاران در مسیر اعتلای صندوق تأمین خسارتهای بدنی می باشد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره خانواده آرمانی

نظارت بیمه مرکزی به روایت هادی دستباز

نظارت بیمه مرکزی به روایت بهمن لامعی

امتیازدهی به مدیران شرکت های بیمه فاقد مبانی مقرراتی است!

درگذشت همکار شعبه بندرعباس بیمه آرمان بر اثر کرونا

"شرکت های بیمه ، مسئول اجرای صحیح ماده 24 قانون شخص ثالث"

تزریق بی منت آرامش هدف صندوق تامین خسارت های بدنی

صندوق تامین خسارتهای بدنی ؛ مکمل صنعت بیمه

نگران حضور استارتاپ ها در بازار بیمه نباشید

همکاری بیمه آرمان و مجتمع رسیدگی به تصادفات دادگستری اراک

اختتامیه جشنواره فروش دوماه آخر سال بیمه آرمان برگزار شد

تنقیح مصوبات بیمه شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه زمینی

بیمه پاسارگاد به ازای هر سهم 200 ریال سود داد

سرمایه، سرمایه گذاران صنعت دانش‌بنیان بیمه می‌شوند

پروژه بیمه بانک در بیمه آرمان کلید خورد

بیمه نامه چاپی در صورت درخواست دراختیار بیمه گذاران قرار می گیرد

سرپرست مدیریت بیمه های مهندسی و مسئولیت بیمه آرمان منصوب شد

استقرار واحدهای خسارت سیار بیمه آرمان در ایام عیدفطر

سام الکترونیک، "جهش تولید" را عملیاتی کرد

برگزاری کمیسیون فنی سندیکای بیمه گران ایران به میزبانی بیمه آرمان

اثر فراز و فرود بازار سرمایه بر شرکت های بیمه

تقدیر رئیس کل از مدیریت روابط عمومی بیمه مرکزی

رئیس کل بیمه مرکزی:بیان هنرمندانه روابط عمومی، مفاهیم پیچیده صنعت بیمه را ساده می کند

اقدامات صندوق تامین خسارت بدنی در ایام کرونا

افزایش سرمایه 2500 میلیارد ریالی بیمه "ما"

پاسخ به 14 پرسش حقوقی درباره نحوه اخذ خسارت شخص ثالث از شرکت های بیمه

فروش آنلاین بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان رادیولوژیست در بیمه آرمان آغاز شد

صدور آنلاین بیمه کرونا در وب اپلیکیشن سرمد

صنعت بیمه کاهش 15 درصدی حق بیمه تولیدی را تجربه می کند

هویت بخشی به شعب صندوق تامین خسارت بدنی کشور آغاز شد

از سوی معاون نظارت منتشر شد: گزارش عملکرد نظارتی بیمه مرکزی در سال 1398

تشریح برنامه های راهبردی مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در اولین نشست سال 99

رشیدپور سرپرست مدیریت امور شعب و توسعه شبکه فروش بیمه آرمان شد

تمدید حدود 27هزار بیمه‌نامه شخص‌ثالث بیمه کوثر حضوری و برخط

ثبت نام شبکه فروش بیمه آرمان در سامانه اصناف و صنایع وزارت بهداشت

اولین گپ_تایم 99 بیمه نویس با بنیانگذار بیمیون

ایران معین و محمدی یک گام تا مدیرعاملی

همدلی آرمان با کودکان موسسه محک

یادداشت مدیرعامل بیمه آسماری به مناسبت روز جوان

سال جهش تولید

درمان کرونای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی رایگان است

خرید اوراق گواهی نیکوکاری نماد کرونا 2 توسط بیمه رازی

مدیرعامل بیمه ایران : بیمه نامه های شخص ثالث به صورت آنلاین در حال تمدید است

مدیرعامل بیمه دانا : "همراهی" و "همیاری" ضرورت برون رفت از بحران کرونا

بیمه آرمان به یاری شبکه سلامت کشور شتافت

اجرای صدور آنلاین بیمه شخص ثالث در بیمه آرمان

نیاز کشور به سند ملی کاهش سوانح رانندگی

خدمتی جدید از بیمه دی؛ تخفیف ویژه محصولات بیمه ای برای «مدافعان سلامت»

عکس تصادف رانندگی را ارسال و«خسارت» بگیرید

رویکرد حمایتی مضاعف بیمه کوثر به ذی‌نفعان