آخرین مطالب

از سوی معاون نظارت منتشر شد: گزارش عملکرد نظارتی بیمه مرکزی در سال 1398 بیمه مرکزی

از سوی معاون نظارت منتشر شد:  گزارش عملکرد نظارتی بیمه مرکزی در سال 1398

  بزرگنمایی:

بیمه نویس:به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مفید امینی در ارتباط با حل معضل شرکت بیمه توسعه آورده است: با توجه به پیگیری ها و هماهنگی های به عمل آمده با بازپرس پرونده شرکت بیمه توسعه، همکاری شرکت بیمه ایران، صندوق تامین خسارتهای بدنی و بیمه توسعه، باقی مانده خسارت بیش از 7,500 نفر از زیاندیدگان و بیمه گذاران آن شرکت به مبلغ حدود 3.400 میلیارد ریال تا پایان سال 1398پرداخت شد و خسارتهای حدود 62.000 نفر از زیاندیدگان بیمه توسعه، طی این سالها مجموعاً با دریافت مبلغ 13.000 میلیارد ریال پرداخت شد.
امینی از پیگیری و کمک به شرکتهای بیمه برای وصول مطالبات حدود 13,000 میلیارد ریالی از یک بیمه گذار عمده خبر داد و گفت: از طریق برگزاری جلسات متعدد با مسئولان شرکتهای مربوطه و بیمه گذار طرف حساب، کارگزاری موردنظر تعلیق کد شد که با دریافت چک و وصول مطالبات، این کارگزاری رفع تعلیق گردید.
معاون نظارت بیمه مرکزی، انجام مکاتبه و پیگیری مستمر از شرکتهای بیمه در خصوص واریز سهم وزارت بهداشت از محل بیمه های شخص ثالث به منظور یاری رساندن به مراکز درمانی و بیمارستانها که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند را از دیگر اقداماتی برشمرد که طی آن از هفته آخر اسفند حدوداً مبلغ 4,377 میلیارد ریال به حساب وزارت بهداشت واریز شده است.
در بخش دیگر این گزارش، از همکاری با اداره کل حراست بیمه مرکزی در راستای کمک به شناسایی، پیگیری و برخورد با تخلفات در بخش صدور بیمه نامه توسط شبکه فروش در پایانه های مرزی سراسر کشور شامل بازرگان، سرو، خوی (رازی)، تمرچین، کیله، جلفا، نوردوز، آستارا، بیله سوار، مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، اینچه برون، پرویزخان و باشماق یاد شده که منجر به ساماندهی وضعیت عرضه بیمه توسط شبکه فروش در پایانه های مرزی کشور است.
امینی، مشارکت فعال در تدوین و تصویب صورتهای مالی جدید شرکت های بیمه، پیگیری و نظارت مستمر بر عملکرد شرکت های بیمه در پرداخت خسارت های سیل فروردین سال 1398 و زلزله استان آذربایجان شرقی و اغتشاشات آبان ماه سال 1398 را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.
معاون نظارت بیمه مرکزی، در بخش دیگری از گزارش، به ساماندهی وضعیت مدیریتی و پرداخت خسارت شرکت های بیمه پرداخته و از نظارت مستمر بر کلیه اقدامات و اصلاحات ضروری در این حوزه و تعلیق فعالیت یک شرکت بیمه در یکی از رشته ها نام برد که پس از انجام اصلاحات لازم رفع تعلیق از فعالیت مربوطه شرکت صورت پذیرفت.
امینی از مشارکت فعال در 37 جلسه کمیته صیانت از شرکت های بیمه و برگزاری بیش از 20 جلسه مشترک با مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره، معاونین مالی و اقتصادی و مدیران مالی شرکت های بیمه در راستای اصلاح ساختار مالی آنها، به عنوان یکی دیگر از اقدامات اصلی در سال گذشته یاد کرد به نحوی که یکی از آثار این اقدام طراحی و ارسال جدول اصلاح ساختار مالی به شرکت های بیمه بوده است. این اقدام موجب شد که کسری ذخایر جبران شده در سال 1397 نسبت به سال 1396معادل 4,649 میلیارد ریال(240درصد) رشد داشته و تعداد شرکت های فاقد کسری ذخایر فنی از 2 شرکت در پایان سال 1396 به 10 شرکت در پایان سال 1397 افزایش یابد. (مبالغ کسری ذخیره اعمالی در صورتهای مالی سال 1397 شرکتهای بیمه "مبلغ6.587 میلیارد ریال" و کسری ذخیره اعمالی در صورتهای مالی سال 1396 "مبلغ 1.938 میلیارد ریال" بوده است.
معاون نظارت بیمه مرکزی در خصوص توانگری مالی شرکتهای بیمه گفت: بر اساس اطلاعات مندرج در صورتهای مالی پایان سال 1397، درصد مربوط به هر یک از شرکتهای بیمه اعلام شد و اطلاع رسانی آن از طریق پورتال بیمه مرکزی (حدود 5 ماه زودتر از دوره مشابه سال ما قبل) صورت پذیرفت به نحوی که حسب بررسی های به عمل آمده از 29 شرکت بیمه که توانگری مالی آنها برای سال 1398 مورد بررسی قرار گرفته، تعداد 22 شرکت در سطح 1 توانگری مالی، تعداد 6 شرکت در سطح 2 و 1 شرکت در سطح 4 قرار گرفتند؛ ضمن آنکه از کلیه شرکتهای بیمه که از سطح 2 توانگری مالی و پایین تر برخوردار بوده اند، برنامه ترمیم وضعیت مالی دریافت و پس از بررسی و انجام اصلاحات لازم توسط شرکتهای بیمه، برنامه مربوطه جهت اجرا به آنها ابلاغ گردیده است.
امینی از آغاز برون سپاری برخی از فعالیت های مرتبط با نظارت مالی به مؤسسات حسابرسی؛ طراحی سامانه انتقال تخفیفات عدم خسارت در بیمه شخص ثالث؛ طراحی و تهیه کارتابل بیمه نامه های مشترک در سامانه سنهاب با همکاری مرکز فاوای بیمه مرکزی ج.ا. ایران؛ تدوین گزارش جامع در خصوص نحوه فعالیت استارت آپ های بیمه ای فعال در بازار بیمه کشور؛ پیگیری مستمر جمع آوری آنلاین اطلاعات عملیات بیمه گری در حوزه حمل کالا و الزامات قانون و آیین نامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با مشارکت مرکز فاوا و شرکت های بیمه؛ تهیه گزارشهای نظارتی و بازدید میدانی با حضور رییس کل بیمه مرکزی از 11شرکت بیمه و همچنین بازدید از 5 استان کشور، به عنوان بخش دیگری از اقدامات معاونت نظارت در سال 1398 یاد کرد.
وی ضمن اشاره به مشارکت و همکاری خوب مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران، کارکنان، شبکه فعال کارگزاران، نمایندگان، ارزیابان خسارت بیمه ای،اکچوئران شرکت های بیمه و همچنین اقدامات برجسته دبیرکل و کارکنان سندیکای بیمه گران ایران و هماهنگی و همراهی ایشان با مجموعه معاونت نظارت بیمه مرکزی ج .ا.ایران در اجرای سیاست های کلان نهاد ناظر و صنعت بیمه از زحمات و تلاش های جمعی صورت گرفته در این راستا تقدیر و تشکر کرد.
مفید امینی خاطر نشان کرد این اقدامات و توفیقات‌ با‌ حمایت و تدابیر و راهبردهای رئیس کل، انسجام و همفکری اعضای هیئت عامل و همکاری مدیران و کارکنان بیمه مرکزی ج.ا.ایران امکانپذیر گردید


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره خانواده آرمانی

نظارت بیمه مرکزی به روایت هادی دستباز

نظارت بیمه مرکزی به روایت بهمن لامعی

امتیازدهی به مدیران شرکت های بیمه فاقد مبانی مقرراتی است!

درگذشت همکار شعبه بندرعباس بیمه آرمان بر اثر کرونا

"شرکت های بیمه ، مسئول اجرای صحیح ماده 24 قانون شخص ثالث"

تزریق بی منت آرامش هدف صندوق تامین خسارت های بدنی

صندوق تامین خسارتهای بدنی ؛ مکمل صنعت بیمه

نگران حضور استارتاپ ها در بازار بیمه نباشید

همکاری بیمه آرمان و مجتمع رسیدگی به تصادفات دادگستری اراک

اختتامیه جشنواره فروش دوماه آخر سال بیمه آرمان برگزار شد

تنقیح مصوبات بیمه شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه زمینی

بیمه پاسارگاد به ازای هر سهم 200 ریال سود داد

سرمایه، سرمایه گذاران صنعت دانش‌بنیان بیمه می‌شوند

پروژه بیمه بانک در بیمه آرمان کلید خورد

بیمه نامه چاپی در صورت درخواست دراختیار بیمه گذاران قرار می گیرد

سرپرست مدیریت بیمه های مهندسی و مسئولیت بیمه آرمان منصوب شد

استقرار واحدهای خسارت سیار بیمه آرمان در ایام عیدفطر

سام الکترونیک، "جهش تولید" را عملیاتی کرد

برگزاری کمیسیون فنی سندیکای بیمه گران ایران به میزبانی بیمه آرمان

اثر فراز و فرود بازار سرمایه بر شرکت های بیمه

تقدیر رئیس کل از مدیریت روابط عمومی بیمه مرکزی

رئیس کل بیمه مرکزی:بیان هنرمندانه روابط عمومی، مفاهیم پیچیده صنعت بیمه را ساده می کند

اقدامات صندوق تامین خسارت بدنی در ایام کرونا

افزایش سرمایه 2500 میلیارد ریالی بیمه "ما"

پاسخ به 14 پرسش حقوقی درباره نحوه اخذ خسارت شخص ثالث از شرکت های بیمه

فروش آنلاین بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان رادیولوژیست در بیمه آرمان آغاز شد

صدور آنلاین بیمه کرونا در وب اپلیکیشن سرمد

صنعت بیمه کاهش 15 درصدی حق بیمه تولیدی را تجربه می کند

هویت بخشی به شعب صندوق تامین خسارت بدنی کشور آغاز شد

از سوی معاون نظارت منتشر شد: گزارش عملکرد نظارتی بیمه مرکزی در سال 1398

تشریح برنامه های راهبردی مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در اولین نشست سال 99

رشیدپور سرپرست مدیریت امور شعب و توسعه شبکه فروش بیمه آرمان شد

تمدید حدود 27هزار بیمه‌نامه شخص‌ثالث بیمه کوثر حضوری و برخط

ثبت نام شبکه فروش بیمه آرمان در سامانه اصناف و صنایع وزارت بهداشت

اولین گپ_تایم 99 بیمه نویس با بنیانگذار بیمیون

ایران معین و محمدی یک گام تا مدیرعاملی

همدلی آرمان با کودکان موسسه محک

یادداشت مدیرعامل بیمه آسماری به مناسبت روز جوان

سال جهش تولید

درمان کرونای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی رایگان است

خرید اوراق گواهی نیکوکاری نماد کرونا 2 توسط بیمه رازی

مدیرعامل بیمه ایران : بیمه نامه های شخص ثالث به صورت آنلاین در حال تمدید است

مدیرعامل بیمه دانا : "همراهی" و "همیاری" ضرورت برون رفت از بحران کرونا

بیمه آرمان به یاری شبکه سلامت کشور شتافت

اجرای صدور آنلاین بیمه شخص ثالث در بیمه آرمان

نیاز کشور به سند ملی کاهش سوانح رانندگی

خدمتی جدید از بیمه دی؛ تخفیف ویژه محصولات بیمه ای برای «مدافعان سلامت»

عکس تصادف رانندگی را ارسال و«خسارت» بگیرید

رویکرد حمایتی مضاعف بیمه کوثر به ذی‌نفعان