آخرین مطالب

نظارت بیمه مرکزی به روایت بهمن لامعی بیمه مرکزی

نظارت بیمه مرکزی به روایت بهمن لامعی

  بزرگنمایی:

بیمه نویس: بهمن لامعی عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران در "وقت گفتگوی" بیمه نویس به نقش نظارت و معاون نظارت بیمه مرکزی پرداخته است که حاصل این گپ و گفت در پی می آید:
طبق قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری و مطابق  بند
7  ماده 5 این قانون ارشاد، هدایت  و نظارت بر موسسات بیمه و حمایت از آنها در جهت حفظ سلامت بازار بیمه و تنظیم امور نمایندگی و دلالی بیمه و نظارت بر امور اتکایی و جلوگیری از رقابت های مکارانه و ناسالم از وظایف نظارتی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

به نظر میرسد ،اگر دستگاههای نظارتی در کل کشور مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و واحدهای حراست،حسابرسی و بازرسی و مشابه آنها به وظایف نظارتی خویش و به ویژه  در  راس صنعت بیمه یعنی معاونت نظارت بیمه مرکزی به  فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری در امر مبارزه با فساد اقتصادی و پیشگیری از تخلفات اداری و مالی اهمیت  بیشتری بدهند می توان برای ارتقای سلامت اداری و مالی نظام اداری و مالی و همچنین ‌‌‌کاهش تخلفات در کل کشور و به خصوص در صنعت بیمه امیدوار بود.

در دو سه دهه اخیر رشد فساد اداری و مالی در کشور و تشکیل دادگاههای بیشمار مفاسد اقتصادی خبر از رشد فساد مالی و اداری را در ایران نشان می دهد.

در صنعت بیمه نیز اخبار ناگوار و تلخ مفاسد اداری و مالی مانند اختلاس،اخذ رشوه،تخلفات مدیران،کارکنان، شبکه فروش و بیمه گذاران و نیز خسارت های صوری و تقلبی را شاهد هستیم.

بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه برای مراقبت از سلامت بازار کسب و ‌کار بیمه آیین نامه های گوناگون نظارتی  مانند استقرار سیستم یکپارچه گزارشگری سامانه سنهاب، آیین نامه گزارشگری و افشای اطلاعات مو سسات بیمه به شماره 88 ،استقرار نظام حاکمیت شرکتی،آیین نامه احراز صلاحیت حرفه ای ‌‌کارکنان کلیدی و عملیاتی موسسات بیمه ای و...را برای ارتقای سلامت اداری و مالی و پیشگیری از تخلفات را تدوین و تصویب نموده است.

ولی  به نظر میرسد طبق ماده 3  بند 12-1- فصل دوم آیین نامه شماره 88 گزارشگری ،اطلاعات شفاف مربوط به وقوع تخلفات و تقلبات بیمه ای مرتبط با موسسه بیمه مستند سازی نمی شود و آمار واقعی و سالانه از میزان رشد و ‌کاهش تخلفات اداری و مالی و تقلبات بیمه گری درونی و موثر از بیرون صنعت بیمه در دسترس عمومی نیست و شاید هم وقوع تخلفات مالی و اداری در برخی موسسات بیمه ای پنهان سازی می شود.

به نظر میرسد معاونت نظارت بیمه مرکزی برای حسن انجام امور نظارتی طبق مقررات صنعت بیمه و قوانین عمومی کشور ضرورت دارد به کلیات فصل دوم آیین نامه شماره 88 گزارشگری اطلاعات موسسات بیمه دولتی و خصوصی اهمیت بسزایی قایل شود و علل وقوع تخلفات و رشد آن را در  برخی از شرکت های بیمه را رصد و سپس ارزیابی  مقایسه ای عملکرد شرکت های بیمه در امر مبارزه با فساد داخلی و بیرونی را گزارش و  همچنین برای حفاظت از سلامت بازار بیمه نسبت به پیشنهاد عزل مدیران غیر حرفه ای، غیر متعهد،ناسالم و بی انگیزه در مبارزه با فساد،  به منظور ارتقای سلامت صنعت بیمه  اقدام نماید و همچنین  وقوع تخلفات را به اطلاع سهامداران برساند.

همچنین معاونت نظارت در شفاف سازی ترازهای مالی و پیشگیری از سود سازی های صوری در صنعت بیمه محکمتر گام بردارد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره خانواده آرمانی

نظارت بیمه مرکزی به روایت هادی دستباز

نظارت بیمه مرکزی به روایت بهمن لامعی

امتیازدهی به مدیران شرکت های بیمه فاقد مبانی مقرراتی است!

درگذشت همکار شعبه بندرعباس بیمه آرمان بر اثر کرونا

"شرکت های بیمه ، مسئول اجرای صحیح ماده 24 قانون شخص ثالث"

تزریق بی منت آرامش هدف صندوق تامین خسارت های بدنی

صندوق تامین خسارتهای بدنی ؛ مکمل صنعت بیمه

نگران حضور استارتاپ ها در بازار بیمه نباشید

همکاری بیمه آرمان و مجتمع رسیدگی به تصادفات دادگستری اراک

اختتامیه جشنواره فروش دوماه آخر سال بیمه آرمان برگزار شد

تنقیح مصوبات بیمه شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه زمینی

بیمه پاسارگاد به ازای هر سهم 200 ریال سود داد

سرمایه، سرمایه گذاران صنعت دانش‌بنیان بیمه می‌شوند

پروژه بیمه بانک در بیمه آرمان کلید خورد

بیمه نامه چاپی در صورت درخواست دراختیار بیمه گذاران قرار می گیرد

سرپرست مدیریت بیمه های مهندسی و مسئولیت بیمه آرمان منصوب شد

استقرار واحدهای خسارت سیار بیمه آرمان در ایام عیدفطر

سام الکترونیک، "جهش تولید" را عملیاتی کرد

برگزاری کمیسیون فنی سندیکای بیمه گران ایران به میزبانی بیمه آرمان

اثر فراز و فرود بازار سرمایه بر شرکت های بیمه

تقدیر رئیس کل از مدیریت روابط عمومی بیمه مرکزی

رئیس کل بیمه مرکزی:بیان هنرمندانه روابط عمومی، مفاهیم پیچیده صنعت بیمه را ساده می کند

اقدامات صندوق تامین خسارت بدنی در ایام کرونا

افزایش سرمایه 2500 میلیارد ریالی بیمه "ما"

پاسخ به 14 پرسش حقوقی درباره نحوه اخذ خسارت شخص ثالث از شرکت های بیمه

فروش آنلاین بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان رادیولوژیست در بیمه آرمان آغاز شد

صدور آنلاین بیمه کرونا در وب اپلیکیشن سرمد

صنعت بیمه کاهش 15 درصدی حق بیمه تولیدی را تجربه می کند

هویت بخشی به شعب صندوق تامین خسارت بدنی کشور آغاز شد

از سوی معاون نظارت منتشر شد: گزارش عملکرد نظارتی بیمه مرکزی در سال 1398

تشریح برنامه های راهبردی مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در اولین نشست سال 99

رشیدپور سرپرست مدیریت امور شعب و توسعه شبکه فروش بیمه آرمان شد

تمدید حدود 27هزار بیمه‌نامه شخص‌ثالث بیمه کوثر حضوری و برخط

ثبت نام شبکه فروش بیمه آرمان در سامانه اصناف و صنایع وزارت بهداشت

اولین گپ_تایم 99 بیمه نویس با بنیانگذار بیمیون

ایران معین و محمدی یک گام تا مدیرعاملی

همدلی آرمان با کودکان موسسه محک

یادداشت مدیرعامل بیمه آسماری به مناسبت روز جوان

سال جهش تولید

درمان کرونای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی رایگان است

خرید اوراق گواهی نیکوکاری نماد کرونا 2 توسط بیمه رازی

مدیرعامل بیمه ایران : بیمه نامه های شخص ثالث به صورت آنلاین در حال تمدید است

مدیرعامل بیمه دانا : "همراهی" و "همیاری" ضرورت برون رفت از بحران کرونا

بیمه آرمان به یاری شبکه سلامت کشور شتافت

اجرای صدور آنلاین بیمه شخص ثالث در بیمه آرمان

نیاز کشور به سند ملی کاهش سوانح رانندگی

خدمتی جدید از بیمه دی؛ تخفیف ویژه محصولات بیمه ای برای «مدافعان سلامت»

عکس تصادف رانندگی را ارسال و«خسارت» بگیرید

رویکرد حمایتی مضاعف بیمه کوثر به ذی‌نفعان