آخرین مطالب

بررسی رابطه میان تبلیغات رسانه ها و پاسخ های هیجانی مشتریان در فروش محصولات بیمه ای صنعت بیمه

بررسی رابطه میان تبلیغات رسانه ها و پاسخ های هیجانی مشتریان در فروش محصولات بیمه ای

  بزرگنمایی:

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، این شرکت نظر به اهمیت بهره مندی علم کاربردی، در چهارمین بررسی، مقاله «بررسی رابطه میان تبلیغات رسانه ها و پاسخ های هیجانی مشتریان در فروش محصولات بیمه ای» نوشته «سعید امینی، وحید امینی، حسین طاهری و رضا احتشام راثی» که در نشریه «مطالعات مصرف کننده» منتشر شده است، مورد بازخوانی قرار داده است.
پژوهشگران این مقاله، شعب استان قزوین یک شرکت بیمه ای را مورد مطالعه قرار داده و از 193 نفر از بیمه گران و بیمه گذاران این شرکت آزمون به عمل آورده اند.
در بخشی از این مقاله آمده است که «شرکت های بیمه ایرانی در سال های اخیر با صرف هزینه های بالا جهت اهداف گوناگون به استفاده از تبلیغات تلویزیونی پرداخته و این روند مستمراً در جریان است. با توجه به اینکه صرف انجام تبلیغات نمی تواند مبنای قابل قبولی در کارآمدی آن باشد، با این وجود، بحران کمبود منابع مالی شرکت ها و وجود رقابت شدید در میان شرکت ها، حساسیت نسبت به مخارج تبلیغات را افزایش داده است و لزوم تحقیق در خصوص اثربخشی تبلیغات آشکارتر گردیده است».
پژوهشگران همچنین با بیان تاریخچه ای مطرح می کنند که «فعالیت بیمه گری در ایران به شکل مدرن آن با فعالیت بیمه گران خارجی از سال 1270 با واگذاری امتیاز بیمه گری به لازار پولیاکوف روسی آغاز شد. متعاقباً شرکت های بیمه دیگر خارجی از جمله اینگستراخ، آلیانس، ایگل استار یورکشایر و... با اخذ مجوز مبادرت به انجام فعالیت بیمه گری کردند».
امینی و همکاران با اشاره به نمونه های مشابه دیگر تحقیق مطرح می‌سازند که «هرینگتون و هنلی در بررسی تبلیغات بیمه متوجه شدند که تبلیغات بیمه می تواند به اندازه تبلیغات کالا موثر باشد، در مطالعه مقایسه ای بر روی شرکت هایی که تبلیغات انجام می دهند، مشخص شده که شرکت های بیمه ای نسبت به شرکت های ارائه کننده کالا کمتر بر روی تبلیغات سرمایه گذاری کرده اند، این بدین دلیل است که برقراری ارتباط با مشتریان هدف خدمات به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خدمات به ویژه نامحسوس بودن آنها مشکل است».
هم‌چنین در این مقاله با استناد به پژوهش های ایرانی صورت گرفته در صنعت بیمه و رسانه آمده است که «شهرام امین زاده در مقاله ای تحت عنوان کاربرد رسانه های اجتماعی در بیمه دریافت که شرکت های بیمه از رسانه های اجتماعی غالباً برای افزایش جلب نظر و آشنایی مشتریان، گسترش ارتباطات و اعتمادسازی، استفاده می کنند. در حال حاضر مزیت اولیه کاربرد رسانه های اجتماعی جلب توجه است. دیگر استفاده کلیدی از رسانه های اجتماعی توسط صنعت بیمه، ارائه خدمات مشتریان برای ایجاد و حفظ ارتباطات با مشتریان است. صنعت بیمه بر مبنای شبکه ها و اشتهار به خوشنامی بنا شده است. به این دلیل، ارزش بالقوه رسانه های اجتماعی برای شرکت های بیمه و واسطه ها اغلب خارق العاده است. در نتیجه، شرکت های بیمه، زمان و منابع بسیار زیادی را در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند. شرکت های بیمه از رسانه های اجتماعی، پس از وقوع حوادث فاجعه آمیز به عنوان ابزاری برای ارتباط و آگاهی دادن به بیمه گذار از مسائل مربوط به فرایندهای ادعای خسارت و اطلاعات مربوطه استفاده می کنند».
امینی و همکاران در ادامه به تحقیق ایرانی دیگری استناد کرده که می گوید «گراوند در مقاله خود تحت عنوان بررسی نقش اصلی تبلیغات در صنعت بیمه دریافت که بیمه، یک کالای خدماتی است و مانند هر کالای دیگری محتاج فروش است. این کالا بازار و مشتریان بالقوه ای دارد. از روش های تبلیغ در صنعت بیمه، اصل متقاعد ساختن است. در این مقاله امیدواری برای تبلیغ در صنعت بیمه ذکر شده است که در تبلیغ صنعت بیمه، مبلغ نیازی به تغییر عقیده در مخاطب ندارد چراکه با توجه به نوپایی این صنعت در کشور و نبود تنوع رفتار و کردار در بین کارگزاران، دست اندرکاران بیمه ای کشور نیازی به تغییر عقیده آنان ندارند. کشور ما در واقع با کمبود مخاطبی که بیمه را به واقع تجربه کرده باشد رنج می برد. بنابراین باید به اصل این موضوع بیشتر پرداخته شود».
در ادامه این مقاله با استناد به تحقیق روستا (1388) آمده است که «خدمات بیمه نیز مانند هر نوع خدمت و کالا نیاز به فروش و فروشندگی حرفه ای دارد و فروش خدمت بسیار دشوارتر از فروش کالاست زیرا ماهیت خدمت غیرمحسوس بوده و نقش ارائه دهندگان خدمات بیمه در فروش خدمت را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد که عوامل اخلاقی، احساسی و رفتاری در فروش خدمات بیمه بسیار موثرتر و مفیدتر از عوامل ابزاری است».
امینی و همکاران در پایان نتیجه گرفتند که «خدمات بیمه نیز مانند هر نوع خدمت و کالا نیاز به فروش و فروشندگی حرفه ای دارد و فروش خدمت بسیار دشوارتر از فروش کالاست زیرا ماهیت خدمت غیرمحسوس بوده و به همین دلیل بازاریابان و فروشندگان خدمت از جمله خدمات بیمه باید با هوشیاری، بردباری و سازگاری تبلیغات صادقانه و تأثیرگذار، به فروش خدمات بیمه روی آوردند و اگر تبلیغات یک شرکت بتواند لذت بخش و سرگرم کننده باشد، می تواند برای مصرف کننده و سرمایه گذاری جذاب باشد. تبلیغات سرگرم کننده و طنز آمیز می تواند توجه مصرف کنندگان را جلب و باعث اثربخشی تبلیغات باشد. در نتیجه افزایش اثربخشی تبلیغات، تبلیغات جالب باعث می شود مصرف کنندگان به وضوح آنها را در خاطرات خود یاد کنند. هر روزه، بسیاری از مصرف کنندگان در معرض تبلیغاتی که به سرعت فراموش می شوند قرار دارند به همین دلیل، سرگرمی تا مدت های طولانی می تواند تأثیرگذار باشد. استراتژی های تبلیغاتی مهم برای به حداکثر رساندن اثربخشی تبلیغات هرساله مقدار پول توسط شرکت ها به منظور توسعه طنز صرف می شود».



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فروش ویژه بیمه‌های آتش سوزی نوین در مهر ١٤٠٠

دکتر “محمد اسکندری” سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری شد

31میلیون مشترگ گاز در کشور تحت پوشش بیمه تجارت نو

راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری بیمه‌های زندگی توسط بیمه کوثر

شعبه جام جم بیمه آسیا در اردبیل افتتاح شد

عدم پرداخت هزینه آزمایش کرونا توسط شرکتهای بیمه کار را به شورای عالی بیمه کشاند

رشد 42 درصدی درآمد بیمه سینا در پنج ماهه امسال

بیمه پارسیان برند محبوب مصرف کنندگان شد

بیمه سامان برای «نهمین» سال متوالی در رتبه «نخست» توانگری مالی

رشد بی سابقه فروش الکترونیکی بیمه نامه در بیمه تعاون

نقش آفرینی بیمه تجارت‌ نو در عرصه های مختلف مسئولیت اجتماعی

تصادف خسارتی زیر 16 میلیون تومان بدون کروکی به بیمه ارجاع می شود

قسمت عمده پرتفوی اتکایی در اختیار دولت است

انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران 15 شهریورماه برگزار می شود

تاخیر در برگزاری انتخابات دبیرکل سندیکای بیمه گران سرپیچی از قانون سندیکا است

پیام مدیر عامل بیمه آسیا به مناسبت هفته دولت و روز کارمند

پاسخ به پرسش های متداول در خصوص نحوه واکسیناسیون فعالان و کارکنان صنعت بیمه

مرحله سوم حق بیمه و سرانه درمان فصل بهار اعضای صندوق اعتباری هنر واریزشد

چهارمین دوره قرعه کشی جشنواره بیمه های زندگی برگزار شد

بیش از 10میلیون کارگر درکشور بیمه نیستند/ سه میلیون راننده تاکسی بیمه ندارند

خدمات نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفت

اجرای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه ماشین‌آلات کشاورزی و موتورسیکلت در بیمه البرز

بیمه ایران برای رونق گردشگری همکاران طرح ایرانسرا را اجرایی کرد

بیمه گزاران با استفاده از خدمات بیمه ای به شعارهای تبلیغاتی پی می برند.

شعب بیمه رازی افزایش می یابد

اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرداخت مستمری مرداد بازنشستگان

پیام مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت روز پزشک

ارائه تخفیف ویژه توسط بیمه پاسارگاد و گرامی داشت روز پزشک

بررسی رابطه میان تبلیغات رسانه ها و پاسخ های هیجانی مشتریان در فروش محصولات بیمه ای

وجود یک سندیکای قوی تمام صنعت بیمه را قوی می‌ کند

جمع شراکت و نظارت در بیمه امکان پذیر نیست

60 درصد منابع بیمه‌ای کشور صرف جمعیت سالمند می‌شود

تاکید بیمه تجارت‌نو بر پرورش نیروی انسانی توانمند

رشد 233 درصدی سرمایه «وتعاون»

ایجاد فضای تعامل با شرکت های اتکایی بسیار سخت است

تغییر نشانی اینترنتی وبسایت بیمه ملت

تداوم پاسخگویی مدیرعامل بیمه رازی در تعطیلات

با 10 هزار میلیارد ریال: رتبه اول برای بیمه آسیا در ظرفیت مجاز ریسک و قبولی اتکایی ثبت شد

برای دومین سال متوالی:جزایر کیش و هندورابی تحت پوشش بیمه‌آسیا قرار گرفتند

دیدار معاون پلیس کشور با مدیرعامل بیمه رازی

ثبت نام بیش از 300 نفر در رویداد «اینشورتاک»

توانگری مالی بیمه نوین افزایش یافت

هزینه‌ تست، دارو و درمان کرونا با بیمه چقدر است؟

20 درصد تولید کنندگان بخش کشاورزی محصولاتشان را بیمه کرده‌ اند

یک سوم هدف ضریب نفوذ بیمه در کشور محقق شد

پرداخت غرامت به بیمه شدگان سیل زده آوج آغاز می‌شود

صنعت بیمه با جامعه هتلداران ایران همکاری لازم را ندارد

93 درصد بازار اتکایی کشور در دست دولت است

ارائه خدمات درمانی رایگان برای سه گروه از بیمه شدگان محقق شد

سهم پرداختی بیمه در بخش بستری بیماران کرونایی چقدر است؟