آخرین مطالب

رونمایی از جان دانا ، محصول جدید بیمه دانا صنعت بیمه

رونمایی از جان دانا ، محصول جدید بیمه دانا

  بزرگنمایی:

بیمه نویس/ایمان ایزدی مقدم
:
دکتر ابراهیم کاردگر در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک روز بیمه اظهار داشت: در راستای افزایش فروش بیمه های زندگی و ضریب نفوذ بیمه به دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم این هدف را در اقتصاد کشور عملیاتی کنیم.

وی افزود: مدت ها است این بحث را که صنعت بیمه باید ریل‌گذاری توسعه خودش را تغییر دهد و مسیر توسعه صنعت بیمه از ریل بیمه‌های زندگی باید بگذرد را مطرح کرده‌ام. متاسفانه ما نتوانستیم در حوزه بیمه عمر، محصول و روشی را در کشور عملیاتی کنیم تا بتوانیم به آن هدف متوسط ضریب نفوذ دنیا دست پیدا کنیم. راه آن هم از مسیر بیمه‌های زندگی می‌گذرد.

مدیرعامل بیمه دانا تصریح کرد: بیمه‌های زندگی می‌تواند از ابزارهای تامین مالی در اقتصاد کشور باشد. انتظار ما این است که اصحاب رسانه، این ادبیات را تکرار کنند و بنویسند و بگویند تا مسئولان به این موضوع توجه کنند که تعدد ابزار تامین مالی در صنعت بیمه می تواند فراتر از سایر حوزه‌ها باشد. صنعت بیمه می‌تواند به عنوان یک نهاد مالی در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند و این امر در اقتصاد کشور مغفول مانده است.

دکتر کاردگر ادامه داد: پرسش این است که چرا ما می توانیم از این ابزار برای توسعه صنعت بیمه و در نهایت به توسعه اقتصادی کشور کمک جدی کنیم؟ در واقع باید گفت این مسئله نشات گرفته از این است که این ابزار، زمان دارد به بیان دیگر می توان بیمه عمر را دو ساله، پنج ساله، 10 ساله، 15 ساله به مردم یا مشتریان عرضه کنیم. از سوی دیگر، مسئله ای که می تواند به عنوان ابزار تامین مالی در پروژه های اقتصادی باشد این است که پروژ‌ه‌های اقتصادی در اقتصاد کشور برای اجرایی شدن نیازمند زمان است بدین گونه که بعضی از پروژه ها، سه ساله، 5 ساله و یا 10 ساله به اتمام می رسند بنابراین زمان اجرای این پروژه ها مشخص است.

وی عنوان کرد: بنابراین کدام ابزار برای تامین پروژه های اقتصادی می تواند باثبات تر باشد؟ بیمه های عمر است. به عبارت دیگر بیمه های عمر باثبات ترین و مطمئن ترین ابزار تامین مالی در اقتصاد کشور است. وقتی ما این بحث را مطرح می کنیم دوستان به این اشاره می کنند مگر شرکت های بیمه چه میزان سرمایه دارند که بخواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند؟

در واقع این مسیر را به طور اشتباه طی می کنند و یا مطلب را به درستی درک نکرده‌اند. صنعت بیمه، بیش از 70، 80 میلیون جمعیت کشور، مشتری دارد. ظرفیت مشتری صنعت بیمه به تعداد جمعیت کشور است در واقع یک پتانسیلی از مشتری در جامعه داریم. حال باید چه اقداماتی را انجام دهیم که مشتری را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم؟ پاسخ این است که باید ابزار تعریف کنیم.  مهمترین ابزاری که می تواند در حوزه تامین مالی، باثبات ترین باشد بیمه‌های عمر است.

وی بیان کرد: امروز، محصولی که در حوزه بیمه عمر عرضه می‌شود هم مشتری از داشتن چنین محصولی، رضایت ندارد و هم شبکه فروش از فروش این بیمه، بنابراین می‌طلبد که ما یک محصول جدید را به بازار عرضه کنیم. ما تقریبا از 8، 9 ماه گذشته از آقای ربیعی دعوت کردیم و محصولات بیمه‌ای کشور کانادا را مورد بررسی قرار دادیم تا به یک محصول جدید رسیدیم، آن را بومی‌سازی کردیم چه در داخل و چه در خارج از کشور توسط حوزه های فنی‌مان مورد بررسی قرار گرفت. مجوز این محصول را هم به عنوان محصول جدید دریافت کردیم و از آن رونمایی می کنیم.

دکتر کاردگر ادامه داد: با توجه به نقدینگی بخش خصوصی کشور و اینکه در حال حاضر یکی از معضلات اساسی اقتصاد کشور ، حجم نقدینگی است ما از طریق ابزار بیمه های عمر، می توانیم این نقدینگی را جذب کنیم، وارد بخش واقعی اقتصاد کرده و اقتصاد را شکوفا کنیم.

وی تاکید کرد: بنابراین باید راهکاری اتخاذ کنیم تا بتوانیم این حجم از نقدینگی بخش خصوصی را در حوزه های بخش واقعی اقتصاد، کانالیزه تا بخش واقعی اقتصاد را فعال و ایجاد اشتغال کنیم، تولید ملی افزایش پیدا کند و اقتصاد از این وضعیت خارج شود. این مسیر هم از مسیر بیمه‌های زندگی عبور می کند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

تکافل منتظر پاسخ استفسار بیمه مرکزی از وزیر اقتصاد

فصلی نو در همکاری بانک تجارت وبیمه تجارت نو

بازدید مدیران فنی صنعت بیمه از ایران خودرو

سازمان خصوصی سازی روند واگذاری سهام دولت در اتکایی امین را تشریح کرد

کارزار مجازات عاملان فروش اطلاعات بیمه‌گذاران راه افتاد

تکلیف ساختمان مرکزی بیمه توسعه مشخص نیست

برای تاسیس موسسه تکافل؛قانون نداریم !

واکنش رئیس کل بیمه مرکزی به لایحه بودجه 1401

رونمایی از جان دانا ، محصول جدید بیمه دانا

کردبچه: رویکرد پژوهشکده در دوره اخیر تولید محصول و محتوا کاربردی مطابق نیاز صنعت است

دیوان محاسبات کشور تبصره 5ماده 24 قانون شخص ثالث را بررسی می کند

رویداد «آینده صنعت بیمه» برگزار می گردد

گزینه ریاست بیمه مرکزی از دانشگاه امام صادق (ع ) می آید؟

ایجاد امکان رصد لحظه ای دارایی با بیمه نامه یونیت لینک شرکت بیمه سامان

تاکید وزیر اقتصاد بر "تحول دیجیتال" در صنعت بیمه

دکتر علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی شد

فروش ویژه بیمه‌های آتش سوزی نوین در مهر ١٤٠٠

دکتر “محمد اسکندری” سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری شد

31میلیون مشترگ گاز در کشور تحت پوشش بیمه تجارت نو

راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری بیمه‌های زندگی توسط بیمه کوثر

شعبه جام جم بیمه آسیا در اردبیل افتتاح شد

عدم پرداخت هزینه آزمایش کرونا توسط شرکتهای بیمه کار را به شورای عالی بیمه کشاند

رشد 42 درصدی درآمد بیمه سینا در پنج ماهه امسال

بیمه پارسیان برند محبوب مصرف کنندگان شد

بیمه سامان برای «نهمین» سال متوالی در رتبه «نخست» توانگری مالی

رشد بی سابقه فروش الکترونیکی بیمه نامه در بیمه تعاون

نقش آفرینی بیمه تجارت‌ نو در عرصه های مختلف مسئولیت اجتماعی

تصادف خسارتی زیر 16 میلیون تومان بدون کروکی به بیمه ارجاع می شود

قسمت عمده پرتفوی اتکایی در اختیار دولت است

انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران 15 شهریورماه برگزار می شود

تاخیر در برگزاری انتخابات دبیرکل سندیکای بیمه گران سرپیچی از قانون سندیکا است

پیام مدیر عامل بیمه آسیا به مناسبت هفته دولت و روز کارمند

پاسخ به پرسش های متداول در خصوص نحوه واکسیناسیون فعالان و کارکنان صنعت بیمه

مرحله سوم حق بیمه و سرانه درمان فصل بهار اعضای صندوق اعتباری هنر واریزشد

چهارمین دوره قرعه کشی جشنواره بیمه های زندگی برگزار شد

بیش از 10میلیون کارگر درکشور بیمه نیستند/ سه میلیون راننده تاکسی بیمه ندارند

خدمات نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفت

اجرای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه ماشین‌آلات کشاورزی و موتورسیکلت در بیمه البرز

بیمه ایران برای رونق گردشگری همکاران طرح ایرانسرا را اجرایی کرد

بیمه گزاران با استفاده از خدمات بیمه ای به شعارهای تبلیغاتی پی می برند.

شعب بیمه رازی افزایش می یابد

اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرداخت مستمری مرداد بازنشستگان

پیام مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت روز پزشک

ارائه تخفیف ویژه توسط بیمه پاسارگاد و گرامی داشت روز پزشک

بررسی رابطه میان تبلیغات رسانه ها و پاسخ های هیجانی مشتریان در فروش محصولات بیمه ای

وجود یک سندیکای قوی تمام صنعت بیمه را قوی می‌ کند

جمع شراکت و نظارت در بیمه امکان پذیر نیست

60 درصد منابع بیمه‌ای کشور صرف جمعیت سالمند می‌شود

تاکید بیمه تجارت‌نو بر پرورش نیروی انسانی توانمند

رشد 233 درصدی سرمایه «وتعاون»