شنبه ,۱۲ خرداد, ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اختصاصی / ساز سینا کوک شد

ساز سینا کوک شد

اختصاصی بیمه نویس : یادداشت تحلیلی ایمان ایزدی مقدم مدیرمسئول بیمه نویس از وضعیت شرکت بیمه سینا 

با پایان خرداد و سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ ، فرصتی بدست آمد تا به بررسی روند فعالیت شرکت بیمه سینا بپردازیم ، از آنجا که شرکت‌ها در ماه های ابتدایی سال ؛ با برنامه ریزی و ارائه نقشه راه سالانه هدف هایی را برای خود مشخص می کنند نگاهی به برنامه های تیم مدیریتی بیمه سینا داریم تا ببینیم آیا ساز ناکوک این شرکت در سال‌های گذشته سرانجام به رهبری عبدالله سلطانی ثانی کوک می شود؟ یا شده است؟

سلطانی ثانی که برخواسته از شبکه فروش صنعت بیمه و سابقه سالها مدیریت یکی از بزرگترین کارگزاری های رسمی بیمه را دارد ، نگاهش به بازاریابی و بازارسازی با مدیران سابق بیمه سینا متفاوت است . او می داند در کنار حفظ پرتفوهای کم ریسک موجود ، تداوم خرده فروشی شبکه نمایندگانش باید در بازار رقابتی مشتریان بزرگ را نیز به جمع پرتفوی خود بیفزاید .

اگر چه شرکت بیمه سینا در چرخه و منظومه سهامداری بنیاد مستضعفان قراردارد که مجموعه ای بزرگ از شرکت‌های مختلف را هدایت می کند و می تواند بیمه سینا صرفا به پرتفوی کپتیو(خود بیمه گری) اکتفاء کند اما تیم مدیریت بیمه سینا خود را خارج از این قید و بند دیده است و به گسترش دایره خدمات گیرندگان خود اندیشیده است.

در این مسیر آنها به بازسازی و بهسازی رابطه خود با بانک سینا بعنوان بازوی مالی بنیاد مستضعفان پرداختند و با شرکت در دو مناقصه بزرگ کمیته امداد و آستان قدس رضوی توانستند نرخی فنی و کارشناسی ارائه کنند و برنده مناقصه شوند.

حجم حق بیمه تولیدی این قراردادهای بزرگ که بنظر می رسد با مدیریت ریسک صحیح می تواند بحران‌های گذشته این شرکت را کاهش دهد ؛ در بازگشت بیمه سینا به مدار ثبات بسیار حائز اهمیت است.

در حالی که بحران های بجا مانده از مدیریت های گذشته کار را برای سلطانی ثانی و هیئت مدیره به تصویب فروش ساختمان های این شرکت کشیده بود ؛ اینک با بهبود روش ها و تراز مالی ؛ ضمن رفع نیاز به فروش ساختمان و دارایی ها ؛ افق های روشنی را پیش رو گذاشته است.

برخی کارشناسان عقیده دارند قراردادهای بزرگ ریسک خسارت دارد بخصوص در حوزه درمان ؛ اگر چه نگارنده نیز هم عقیده است با این نظرات اما ریسک خسارت در صورت ارائه نرخ فنی و کارشناسی یعنی دیدن بدترین حالت در اعمال نرخ نهایی ؛ این نگرانی را بر طرف می کند .

بیمه سینا با گام هایی که این روزها برای اصلاح پرتفوی ، جذب پرتفوی و بازسازی نظام های داخلی خود بر می دارد ؛ از محدوده بحران فاصله گرفته است .

البته باید منتظر ماند تا در ادامه راه دید ؛ بخش های سرمایه گذاری، وصول مطالبات و پرداخت خسارت‌ها تا چه حد موفق خواهد بود .

آنچه امیدوار کننده است و در ابتدای تحلیل بدان اشاره شد شناخت بازار و روش بازاریابی است که تیم مدیریت بیمه سینا بدان احاطه دارد و انتظار می رود فروش پایداری را با مدیریت ریسک و خسارت همراه داشته باشد .

 

درباره سردبیر

این مطالب را نیز ببینید!

یادداشت اختصاصی مدیرمسئول
انتخاب هوشمندانه بیمه پاسارگاد برای مدیریت روابط عمومی

یادداشت مدیرمسئول رسانه تخصصی بیمه نویس / ایمان ایزدی مقدم امروزه نقش و جایگاه روابط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *