اختصاصی بیمه نویس: تغییر مدیریت و پیاده سازی سیستم های جدید مدیریتی گاه برای یک سازمان می تواند زمینه ساز موفقیت های بزرگ باشد و نگاهی به وضعیت کنونی شرکت بیمه تجارت نو نشان می دهد که تغییر مدیریت در این شرکت نطفه عطفی برای رسیدن به جایگاهی رفیع تر از قبل بوده است.
شرکت بیمه تجارتنو به عنوان یک شرکت بیمه با ترکیب سهامداری شامل بانک تـجـارت، پست بانک ایـران، شرکت بینالمللی عمران رضوی، گسترش نفت و گاز پارسیــان و سرمایهگذاری ایـرانـیـان، پس از طی مراحل قانونی در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات تخصصی در رشـتههــای مختـلف بیمهای به اقشار مردم آغاز کرد.
این شرکت تا شهریور ۱۴۰۲ دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و به سبک و سیاق دیگری اداره می شد اما از زمانی که مهران رضوانی سکان این کشتی که تجربه عبور از طوفان های سخت را از سر گذرانده بود، بر دست گرفت، حال و هوای دیگری بر این شرکت حکمفرما شد.
نگاهی به آمار و گزارشهای منتشرشده، نشان می دهد که این شرکت پس از تحول در مدیریت در مدت زمان کوتاهی موفق شد با تحقق قابل توجه بخشی از بودجه و جذب پرتفوی سال ۱۴۰۲، گام بزرگی را در جهت توسعه و ارتقای فروش محصولات بیمهای در صنعت بیمه کشور بردارد.
در واقع از تاریخ ۱۸ شهریور سال جاری و با استقرار تیم مدیریتی جدید، تمرکز مسئولین شرکت بر پرداخت خسارات معوق به منظور ایجاد حس اطمینان و برقراری اعتماد مجدد به برند شرکت بیمه بوده و شرکت توانست ظرف مدت دو ماه به بسیاری از اهداف خود دست پیدا کرده و در راه تحقق اهداف بلند مدت نیز گام بردارد.
هرچند که بر همگان روشن است، رسیدن به چنین نتیجه ای با توجه به مشکلات نقدینگی در شرکت و نتایج عملکرد مالی نامناسبی که از دوره قبل بر جای مانده بود، فقط با جذب سریع پرتفوهای سودآور و نقدی قابل اجرا بود که با مدیریت درست و برنامه ریزی بهینه و تلاش دسته جمعی دست اندرکاران شرکت به مرحله ظهور رسید.
مدیریتی جدید، برنامه هایی ثمر بخش
لازم به ذکر است که دستیابی به چنین ماحصلی فقط در مدت دو ماه حکایت از ذکاوت خاص تیم مدیریتی و تلاش شبانه روزی اعضای هیات مدیره طی برگزاری جلسات متعدد و مذاکرات با سهامداران و بیمهگزاران بزرگ بوده و حاصل تمام زحمات در رشد پرتفوی و تحقق بودجه پیشبینی شده در سال ۱۴۰۲ به خوبی مشهود بود.
چندی پیش مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که جذب پرتفوهای سودآور و قابل اتکاء یکی دیگر از سیاستهای اجرایی تیم مدیریتی جدید است و با تکیه به اعتماد بیمهگزاران خود، اکنون در جایگاهی ایستادهایم که با سربلندی میتوانیم اعلام کنیم این شرکت توانست ظرف مدت کمتر از دو ماه با برنامهریزی دقیق، مدیریت بهینه ریسک ، شاهد رشد قابلتوجهی در رشتههای مختلف بیمهای از جمله بیمههای مهندسی، نفت و انرژی، و مسئولیت در مقایسه با دوره مشابه قبلی و بازه ابتدایی سال باشد.
این شرکت همچنین در راستای تحقق اهداف فوق و جلب رضایت حداکثری بیمهگزاران طی مدت کوتاه دو ماهه قسمت عمدهای از خسارات معوق رشته درمان و تعهدات خود به مراکز درمانی را تسویه کرده است.
کسب جایگاه ارزنده در میان شرکت های بیمه که در بازار رقابتی در کنار هم به فعالیت می پردازند، توانایی و ذکاوت خاصی را می طلبد و شرکت بیمه تجارت نو در مدت کوتاهی نشان داده که در سایه مدیریت درست نه تنها توانسته موقعیت خود را در صنعت بیمه احیا کند، بلکه می تواند دراین بازار دوشادوش سایر رقبا گام برداشته و حتی در مواردی گوی سبقت از دیگران برباید.
نویسنده: الهام حدادی